Dość długo trwał okres świadczenia usług w wagonach sypialnych i gastronomicznych na mocy umów krótkoterminowych. Spółkom Wars i PKP Intercity udało się już jednak podpisać pierwszą z umów na okres do końca obowiązywania rozkładu jazdy.
W ubiegłym roku
pisaliśmy o obawach pracowników Warsu związanych z krótkoterminowymi umowami na usługi, które wykonuje ta należąca do PKP Intercity i Skarbu Państwa spółka. Chodzi o obsługę wagonów gastronomicznych i sypialnych PKP IC. Problem powrócił na przełomie roku – PKP Intercity podpisało umowy na świadczenie usług w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia na okres od 11 grudnia 2016 r. do 12 lutego 2017 r., a dla usług świadczonych w wagonach gastronomicznych – od 11 grudnia 2016 r. do 1 marca 2017 r.
Umowy podpisano na krótki okres i bez przetargu, ponieważ – jak poinformowano w obowiązkowych ogłoszeniach w Dzienniku Urzędowym UE – zaszły okoliczności, których przewoźnik nie mógł przewidzieć. Chodzi o opóźnienie wykonania napraw wagonów restauracyjnych, o
którym pisaliśmy tutaj, a także późne dostarczenie przez PKP PLK danych analitycznych potrzebnych do opracowania rozkładu jazdy, a co za tym idzie – przygotowania planu zapotrzebowania na usługi.
PKP Intercity po podpisaniu krótkoterminowych umów ogłosiło postępowania na wykonywanie usług w wagonach gastronomicznych i sypialnych do końca obowiązywania tegorocznego rozkładu jazdy. Oba wygrał Wars. Jak informuje „Rynek Kolejowy” rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak, umowa na świadczenie usług w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia została już podpisana i weszła w życie od 13 lutego. – W przypadku umowy na świadczenie usług gastronomicznych, wciąż oczekujemy na jej podpisanie, które powinno nastąpić jeszcze w tym miesiącu – zapewnia rzecznik.