Jak informuje SKM Trójmiasto, w kwietniu 2015 r. przedłużone zostanie kursowanie SKM-ek do nowego przystanku Gdańsk Śródmieście. Do wybudowania jest jeszcze m.in. wybudowanie jednego z torów pomiędzy Gdańskiem Gł. i Śródmieściem.
– W kwietniu pojadą pierwsze pociągi – informuje „Rynek Kolejowy” Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM. Wcześniej w mediach pojawiały się informacje, że pociągi do Śródmieścia dojadą w marcu.
Jakie prace zostały już zrealizowane?
• Wykonano wszystkie rozbiórki niezbędne dla inwestycji (schron, peron, tory)
• Przebudowano tory 9 i 11 na stacji Gdańsk Główny, celem dostosowania połączeń torowych do nowego układu torów przedłużonej linii 250 (Gdańsk Gł./Gdańsk Śródmieście – Rumia);
• Wykonano znaczną część nowych torów 501 i 502 w obrębie stacji Gdańsk Główny oraz wykonano przejścia rozjazdowe pomiędzy torami 501 i 502 i innymi torami SKM oraz torami PLK;
• Ułożono konstrukcję toru 502 (w kierunku Gdańska) od Gdańska Głównego do Gdańska Śródmieścia oraz ułożono konstrukcję toru 501 na wysokości peronu Śródmieście;
• Wykonano konstrukcję peronu 3 na stacji Gdańsk Gł. wraz z konstrukcją wiaty. Peron 3 stał się w związku z inwestycją peronem wyspowym;
• Wykonano konstrukcję peronu, wiaty oraz pasareli (wraz tynkami i posadzką) na peronie Śródmieście; zrealizowano też budynek obsługi, wraz z tynkami i stolarką.
– Trwa budowa toru 501, budowa toru nr 7 na stacji Gdańsk Główny, ułożenie pozostałej nawierzchni na peronach, wykonanie poszycia wiat, prace instalacyjne w budynku obsługi i budowa sieci trakcyjnej – mówi Marcin Głuszek.
Na razie nie uzyskaliśmy informacji, jak będzie wyglądał nowy rozkład jazdy SKM w związku z uruchomieniem przystanku Śródmieście (zlokalizowanego ok. 1,5 km od stacji Gdańsk Gł.). Jednak z wcześniejszych przecieków wiemy, że najprawdopodobniej relacja wszystkich pociągów SKM będzie przedłużona do Śródmieścia. Wyjątkiem będą prawdopodobnie jedynie pociągi nocne oraz pociągi specjalne, kursujące do przystanku Gdańsk Stadion Expo.