Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W Krakowie pojawi się nowy system sterowania ruchem kolejowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W Krakowie pojawi się nowy system sterowania ruchem kolejowym
Fot. PKP PLK
Nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) zwiększają poziom bezpieczeństwa podróżnych m.in. na krakowskiej linii średnicowej. PKP Polskie Linie Kolejowe równolegle z budową nowych torów, przystanków i modernizacją wiaduktów wprowadzają kierowanie ruchem z lokalnych centrów sterowania.

Nowoczesne urządzenia srk odpowiadają za bezpieczne prowadzenie pociągów i wspierają codzienną pracę dyżurnych ruchu. W XXI wieku zmodernizowane linie kolejowe dysponują najnowszymi technikami sterowaniem ruchem pociągów. Tak będzie na trasie E30 między Krakowem Głównym a Podłężem.

Na odcinku zbudowane będą dwa lokalne centra sterowania (LCS), odpowiadające za sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Ich rola będzie kluczowa, ponieważ pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Głównym dobudowane zostaną dwa dodatkowe tory i znacznie zwiększy się liczba składów.

Systemy bezpieczeństwa najnowszej generacji

Jeden LCS zostanie ulokowany w nastawni stacji Kraków Główny. Ten charakterystyczny budynek, który mijają wszystkie pociągi wjeżdżające do Krakowa od strony Katowic i Warszawy, modernizowany był w latach 80-tych XX wieku. Wtedy też uruchomiono w nim bardzo nowoczesną na ówczesny czas nastawnię przekaźnikową. Krakowscy dyżurni ruchu korzystają z niej do dziś. Wkrótce budynek zostanie gruntownie zmodernizowany i wyposażony w komputerowe urządzenia najnowszej generacji.

Ponieważ służba dyżurnych ruchu trwa non-stop – kierowanie ruchem nie może być przerwane, nastawnia przebudowywana jest etapami. Prace już się rozpoczęły. Polegają na odnowieniu i przygotowaniu nowych pomieszczeń, wymianie instalacji. Odświeżona zostanie także bryła budynku – odnowiona zostanie elewacja, wymienione okna.

Równolegle robotnicy pracują przy wymianie tzw. głowicy rozjazdowej na stacji Kraków Główny. Tzn., że zostaną wymienione wszystkie tory i rozjazdy prowadzące na poszczególne perony. Dzięki temu ruch pociągów wjeżdżających i wyjeżdżających najważniejszej krakowskiej stacji będzie się odbywał – mimo większej liczby pociągów – sprawnie i bezpiecznie.

Efekty przebudowy linii E30

Głównym efektem przebudowy linii E30 będzie poprawa obsługi pasażerów i sprawniejszy przejazd pociągów, dzięki rozbudowie Krakowskiego Węzła Kolejowego. Powstaną nowe tory do obsługi pociągów aglomeracyjnych. W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania a na Wiśle pojawią się nowe mosty. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku, a ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5