Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Vavrouška: Estetyczne przystanki na warszawskiej linii obwodowej [wizualizacje]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

– Dzięki modernizacji linii obwodowej pasażerowie kolei w warszawskim węźle zyskają nie tylko wygodną, ale także estetyczną infrastrukturę – uważa dyrektor generalny polskiego oddziału mmcité+ Petr Vavrouška. Jak dodaje, elementy małej architektury zostały zaprojektowane specjalnie dla potrzeb tego kontraktu. Część obiektów została zainspirowana historycznymi realizacjami zaprojektowanymi przez Arseniusza Romanowicza.

Lokalny kontekst

– Uważamy, że Warszawa otrzyma bardzo estetyczne wiaty przystankowe i małą architekturę. Zastosujemy zupełnie nowe produkty, przygotowane przez naszych designerów specjalnie z myślą o tym przedsięwzięciu. Staramy się wykorzystywać nasze doświadczenia z innych państw, ale także nawiązywać do lokalnego kontekstu. Na przykład przy projektowaniu stacji Warszawa Zachodnia inspirowaliśmy się budynkami zaprojektowanymi w warszawskim węźle przez Arseniusza Romanowicza – zapewnia przedstawiciel mmcité+.

Elementy małej architektury, o których wspomina nasz rozmówca, to – między innymi – nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w niektórych miejscach poprzez zamontowanie wind. Jednym z priorytetów ma być także ułatwienie przesiadek z pociągów na środki komunikacji miejskiej.

Nowe przystanki na Kole i Powązkach

Przypomnijmy: modernizacja warszawskiej linii obwodowej ma kosztować 196 mln zł. Jej wykonawcą jest konsorcjum Budimex – ZUE – Strabag. Powstaną dwa nowe przystanki: łączący kolej, tramwaje i metro węzeł Warszawa Koło w okolicy ul. Obozowej (dotychczasowy przystanek noszący tę nazwę będzie przemianowany na Warszawa Młynów) i Warszawa Powązki. Przebudowany zostanie też przystanek Warszawa Kasprzaka (wraz ze zmianą nazwy na Warszawa Wola) oraz peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia. Inwestycja oznacza także budowę Lokalnego Centrum Sterowania, modernizację 20 km torów, przebudowę 7 wiaduktów (w tym nad Wolską, Kasprzaka, Obozową i Zawiszy) i budowę 7 nowych kładek. Większość tych prac została już wykonana. Termin oddania linii do użytku (połowa bieżącego roku) wydaje się niezagrożony.

To pierwsza część dużego programu infrastrukturalnego mającego poprawić przepustowość i stan warszawskiego węzła kolejowego. Łączna wartość prac w stolicy oraz na jej obrzeżach będzie wynosiła ok. 2 mld zł. Po rozpoczęciu przebudowy warszawskiej linii średnicowej linia obwodowa posłuży także jako objazd dla pociągów dalekobieżnych.

PKP PLK poprawia estetykę

W ocenie Vavrouški estetyka obiektów remontowanych przez PKP PLK, w poprzednich latach nieraz krytykowana, zmienia się ostatnio na lepsze. – Nie chcę wypowiadać się na temat konkurencji i efektów jej pracy. Myślę jednak, że widać zmiany – mówi dyrektor. Jak dodaje, częściowo jest to zasługa lepszego porozumienia między zamawiającym a projektantami i wykonawcami.

– Jesteśmy w stałym kontakcie z Biurem Infrastruktury, Utrzymania Technicznego i Estetyzacji PKP PLK, z którym konsultujemy każdy nasz projekt i jego ewentualne zmiany. Mamy pomysły na rozwiązania estetyczne i techniczne, mamy 25-letnie doświadczenie w budowie przystanków i wiat między innymi w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom zamawiających – pytamy o ich wymogi i przedstawiamy nasze propozycje do akceptacji – deklaruje Vavrouška.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Problem z windami na linii obwodowej. Nie zostały odebrane

Infrastruktura

SKM z Piaseczna na linię obwodową i Dw. Gdański najwcześniej po 2023 r.?

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Warszawa: Problem z windami na linii obwodowej. Nie zostały odebrane

Infrastruktura

SKM z Piaseczna na linię obwodową i Dw. Gdański najwcześniej po 2023 r.?

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5