NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Vavrouška: Estetyczne przystanki na warszawskiej linii obwodowej [wizualizacje]

| Roman Czubiński 18.01.2018 83

Vavrouška: Estetyczne przystanki na warszawskiej linii obwodowej [wizualizacje]
wiz. mmcité+
Vavrouška: Estetyczne przystanki na warszawskiej linii obwodowej [wizualizacje]
Vavrouška: Estetyczne przystanki na warszawskiej linii obwodowej [wizualizacje]
Vavrouška: Estetyczne przystanki na warszawskiej linii obwodowej [wizualizacje]
Vavrouška: Estetyczne przystanki na warszawskiej linii obwodowej [wizualizacje]
– Dzięki modernizacji linii obwodowej pasażerowie kolei w warszawskim węźle zyskają nie tylko wygodną, ale także estetyczną infrastrukturę – uważa dyrektor generalny polskiego oddziału mmcité+ Petr Vavrouška. Jak dodaje, elementy małej architektury zostały zaprojektowane specjalnie dla potrzeb tego kontraktu. Część obiektów została zainspirowana historycznymi realizacjami zaprojektowanymi przez Arseniusza Romanowicza.
Lokalny kontekst

– Uważamy, że Warszawa otrzyma bardzo estetyczne wiaty przystankowe i małą architekturę. Zastosujemy zupełnie nowe produkty, przygotowane przez naszych designerów specjalnie z myślą o tym przedsięwzięciu. Staramy się wykorzystywać nasze doświadczenia z innych państw, ale także nawiązywać do lokalnego kontekstu. Na przykład przy projektowaniu stacji Warszawa Zachodnia inspirowaliśmy się budynkami zaprojektowanymi w warszawskim węźle przez Arseniusza Romanowicza – zapewnia przedstawiciel mmcité+.

Elementy małej architektury, o których wspomina nasz rozmówca, to – między innymi – nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w niektórych miejscach poprzez zamontowanie wind. Jednym z priorytetów ma być także ułatwienie przesiadek z pociągów na środki komunikacji miejskiej.

Nowe przystanki na Kole i Powązkach

Przypomnijmy: modernizacja warszawskiej linii obwodowej ma kosztować 196 mln zł. Jej wykonawcą jest konsorcjum Budimex – ZUE – Strabag. Powstaną dwa nowe przystanki: łączący kolej, tramwaje i metro węzeł Warszawa Koło w okolicy ul. Obozowej (dotychczasowy przystanek noszący tę nazwę będzie przemianowany na Warszawa Młynów) i Warszawa Powązki. Przebudowany zostanie też przystanek Warszawa Kasprzaka (wraz ze zmianą nazwy na Warszawa Wola) oraz peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia. Inwestycja oznacza także budowę Lokalnego Centrum Sterowania, modernizację 20 km torów, przebudowę 7 wiaduktów (w tym nad Wolską, Kasprzaka, Obozową i Zawiszy) i budowę 7 nowych kładek. Większość tych prac została już wykonana. Termin oddania linii do użytku (połowa bieżącego roku) wydaje się niezagrożony.

To pierwsza część dużego programu infrastrukturalnego mającego poprawić przepustowość i stan warszawskiego węzła kolejowego. Łączna wartość prac w stolicy oraz na jej obrzeżach będzie wynosiła ok. 2 mld zł. Po rozpoczęciu przebudowy warszawskiej linii średnicowej linia obwodowa posłuży także jako objazd dla pociągów dalekobieżnych.

PKP PLK poprawia estetykę

W ocenie Vavrouški estetyka obiektów remontowanych przez PKP PLK, w poprzednich latach nieraz krytykowana, zmienia się ostatnio na lepsze. – Nie chcę wypowiadać się na temat konkurencji i efektów jej pracy. Myślę jednak, że widać zmiany – mówi dyrektor. Jak dodaje, częściowo jest to zasługa lepszego porozumienia między zamawiającym a projektantami i wykonawcami.

– Jesteśmy w stałym kontakcie z Biurem Infrastruktury, Utrzymania Technicznego i Estetyzacji PKP PLK, z którym konsultujemy każdy nasz projekt i jego ewentualne zmiany. Mamy pomysły na rozwiązania estetyczne i techniczne, mamy 25-letnie doświadczenie w budowie przystanków i wiat między innymi w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom zamawiających – pytamy o ich wymogi i przedstawiamy nasze propozycje do akceptacji – deklaruje Vavrouška.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (3754)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Warszawa (3754)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS