Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

UTK zatwierdził instrukcje ERTMS dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
UTK zatwierdził instrukcje ERTMS dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
– PKM SA, jako pierwszy zarządca linii w Polsce, otrzymał decyzję Urzędu Transportu Kolejowego zatwierdzającą instrukcje wewnętrzne ruchu i sygnalizacji z użyciem ERTMS – poinformował „Rynek Kolejowy” Tomasz Konopacki, rzecznik spółki PKM SA.

– ERTMS, obok montowanych obecnie na linii PKM nowoczesnych urządzeń sterowania koncernu Bombardier, jest to warstwa nadrzędna, która w przypadku pociągów wyposażonych w urządzenia pokładowe, a takie zamawia Województwo Pomorskie dla ruchu na linii PKM, automatycznie nadzoruje maszynistę i reaguje w każdym momencie przekroczenia dozwolonej prędkości, nie tylko przy semaforach. Maszynista ma również możliwość odbioru wskazań semafora i dozwolonej prędkości zawsze, niezależnie od pogody, na wyświetlaczu kabinowym – zauważa Tomasz Konopacki.

Semafory na linii PKM – wyłącznie do obsługi starszych typów pociągów

Na linii PKM zastosowany będzie ERTMS poziom 2, tożsamy z ERTMS p.2 montowanym na magistrali E-65 w kierunku Warszawy (którego wdrażanie, jak niedawno informowaliśmy, idzie jednak jak po grudzie). – System ten jest interoperacyjny, czyli umożliwia wjazd pojazdów wyposażonych w niego z całej Europy. Rozporządzenie zmieniające przepisy krajowe w tym zakresie weszło w życie 11 lipca 2014 r. i umożliwi np. po próbach Pendolino i lokomotyw „Husarz”, jazdę z prędkością maksymalną ponad 160 km/godz. Dla PKM oznaczać będzie natomiast w pełni kontrolowany ruch pociągów. Co ważne, urządzenia torowe systemu są o wiele mniej podatne na kradzieże od tradycyjnych urządzeń. Dodatkowo należy zauważyć, że np. semafory przy linii PKM powstają wyłącznie dla obsługi tradycyjnych pociągów, które nie są wyposażone w urządzenia pokładowe – podkreśla Tomasz Konopacki.

Pod koniec ubiegłego tygodnia na plac budowy PKM dostarczony został pierwszy kontener z urządzeniami systemu srk. Przywiezione sterowniki STC-2, będące częścią systemu sterowania ruchem kolejowym EBILock 950, będą odpowiedzialne za wyświetlanie sygnałów na semaforach oraz przestawianie zwrotnic na posterunku Gdańsk Rębiechowo. Urządzenia te wyprodukował katowicki Bombardier Transportation (ZWUS) Polska, który jest podwykonawcą Budimeksu (realizatora budowy) w zakresie dostawy, zabudowy i uruchomienia urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z systemem ETCS p. 2 dla całej linii PKM.

Pierwszy wiadukt w pełni zakończony

Równolegle, w piątek 24 października prezes PKM SA Krzysztof Rudziński podpisał pierwsze zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu inżynieryjnego na linii PKM, zgłaszające wiadukt drogowy WD 35 pomorskiemu wojewódzkiemu inspektorowi nadzoru budowlanego jako gotowy do odbioru. Wiadukt WD 35 jest jednym z pięciu obiektów inżynieryjnych, na których Budimex przeprowadził już próby obciążeniowe. Łącznie na linii PKM będzie 41 obiektów inżynieryjnych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Zobacz również:

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Infrastruktura

Pociągi na PKM już pod siecią trakcyjną

Jakub Madrjas 12 czerwca 2023

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę z Alstomem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5