NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

UTK sprawdził jak wdrażano rozkład jazdy 2016/2017

| UTK 27.12.2016 26

UTK sprawdził jak wdrażano rozkład jazdy 2016/2017
Peron dworca kolejowego w Bydgoszczyfot. Michał Szymajda, Rynek Kolejowy
Pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego sprawdzili, czy pasażerowie zostali odpowiednio poinformowani o zmianie rozkładu jazdy. Prezes UTK zlecił tę kontrolę w trosce o komfort podróżnych. Pojawiły się tylko drobne nieprawidłowości. UTK informuje, że od 30 grudnia zmieniają się wymogi określające zasady udostępniania zmian w rozkładzie.
Kontrolerzy UTK sprawdzili czy PKP PLK odpowiednio poinformowały podróżnych o zmianach, które weszły w życie 11 grudnia. Pracownicy urzędu pojawili się na dworcach kolejowych i peronach w ponad 70 miejscach w całej Polsce. Sprawdzone zostały między innymi stacje: Łódź Fabryczna, Ząbki, Zielonka, Żyrardów, Mińsk Mazowiecki, Puławy Miasto, Kraków Płaszów, Kraków Główny, Poznań Główny oraz stacje położone na linii średnicowej w Warszawie.

Kontrola zakończona pozytywnie

– Nasze działania potwierdziły, że PKP PLK i PKP SA wywiązały się z obowiązku udostępnienia aktualnego rozkładu jazdy zgodnie z przepisami ustawy o transporcie kolejowym – potwierdza dyrektor Departamentu Nadzoru UTK, Piotr Szczepaniak. Tylko w jednym przypadku stwierdzono błąd w rozkładzie jazdy, a także nieprawidłowe działanie zegara. W stacji Jelenia Góra zegar zainstalowany na budynku dworca wskazywał nieprawidłowy czas.

Zgodnie z wymogami ustawy o transporcie kolejowym zarządca podaje rozkład jazdy do publicznej wiadomości w formie ogłoszenia na swojej stronie internetowej oraz na peronach, nie później niż 21 dni przed dniem jego wejścia w życie. Niezwłocznie po wprowadzeniu zmian w rozkładzie zarządca powinien go zaktualizować, a odpowiednią informację przekazać właścicielowi dworca. Rozkład musi być tam udostępniony podróżnym.

Zmiany w sposobie informowania pasażerów

30 grudnia 2016 roku zmienią się przepisy. Zarządca będzie miał obowiązek publikacji zmian na swojej stronie internetowej minimum 21 dni przed wejściem w życie nowego rozkładu. Inny będzie termin wymagany do pojawienia się papierowych rozkładów na dworcach. Operator stacji pasażerskiej powinien umieścić nowy rozkład nie później niż 10 dni przed dniem jego wejścia w życie.

UTK przypomina, że PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadza również 5 zastępczych rozkładów jazdy. Będą obowiązywały w terminach:

• 11 grudnia 2016 – 11 marca 2017
• 12 marca 2017 – 10 czerwca 2017
• 11 czerwca 2017 – 2 września 2017
• 2 września 2017 – 14 października 2017
• 15 października 2017 – 9 grudnia 2017.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (340)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (340)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS