Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

UTK: Orzeczenie sądu korzystne dla pasażerów

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
14-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
UTK: Orzeczenie sądu korzystne dla pasażerów
Fot. Czytelnik RKrozkład jazdy na dworcu Warszawa Śródmieście, 2015 r.
Urząd Transportu Kolejowego jest zadowolony z ostatniego orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego. Przyznał on UTK rację, że publikowanie rozkładu jazdy na okres dwumiesięczny przez PKP PLK naruszało interesy pasażerów.

Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że publikacja rocznego rozkładu jazdy pociągów na rok 2012/2013 w odcinkach dwumiesięcznych naruszyła zbiorowe interesy pasażerów. Dodatkowo zdaniem UTK rozkład powinien zostać opublikowany w formie tabel dla poszczególnych linii z wyszczególnieniem kursujących tam pociągów, ale tego zarzutu NSA nie potwierdził. O sprawie pisaliśmy wczoraj.

Swoje stanowisko w sprawie wyroku NSA na prośbę "Rynku Kolejowego" przekazał Urząd Transportu Kolejowego. – Orzeczenie Naczelnego Sądu Administracyjnego należy ocenić pozytywnie z perspektywy praw pasażerów – pisze Sławomir Sadowski z wydziału prasowego UTK. Jak dodaje, w orzeczeniu potwierdzone zostało prawo pasażerów do informacji. – Jest to zgodne ze stanowiskiem Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego wyrażonym w decyzji administracyjnej, którą zakwestionował zarządca infrastruktury – zaznacza Sadowski.

– Z materiału wynikało, że podróżni pozbawieni byli tak podstawowej informacji, jak rozkład jazdy w dłuższej perspektywie czasowej – dodaje przedstawiciel urzędu. W ocenie Prezesa UTK przepisy ustawy o transporcie kolejowym, nakładające na zarządcę infrastruktury obowiązek publikacji rozkładu jazdy jednoznacznie wskazują na fakt, że jest on ustalany raz w roku.

– Zdaniem Prezesa UTK podzielonym przez Sąd, przepisy ustawy o transporcie kolejowym zostają naruszone w sytuacji, gdy zarządca infrastruktury sześciokrotnie publikuje rozkład jazdy, za każdym razem jedynie na dwa miesiące. Sąd zatem słusznie ocenił, że tego typu praktyka narusza zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym, ponieważ m.in. uniemożliwia zaplanowanie podróży w perspektywie dalszej niż dwa miesiące – podsumowuje Sławomir Sadowski.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5