NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

UTK: Komisje kolejowe często błędnie kwalifikują przyczynę potrącenia

| inf. prasowa 14.03.2018 12

UTK: Komisje kolejowe często błędnie kwalifikują przyczynę potrącenia
SP32-204 z pociągiem specjalnym Fot. Hubert Perz, SM42.pl
Komisje kolejowe często błędnie kwalifikują przyczynę potrącenia, np. osoby leżącej na torach jako zdarzenie związane z ruchem pociągu, a nie najechanie przez pojazd kolejowy. Urząd Transportu Kolejowego dąży do tego, by komisje prawidłowo rozróżniały te kategorie. Poprawna kwalifikacja jest bowiem podstawą do formułowania trafnych wniosków zapobiegawczych, tworzenia rzetelnych statystyk oraz przede wszystkim do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa transportu kolejowego.
Jednym z typów zdarzeń są potrącenia osób nieupoważnionych znajdujących się na terenie kolejowym poza przejazdami kolejowymi. W ramach nadzoru Prezesa UTK zidentyfikowano liczne postępowania, w których komisje kwalifikują przyczynę bezpośrednią tego typu wypadków do kat. B35 (zdarzenia z osobami związane z ruchem pojazdu kolejowego – wskakiwanie, wypadnięcie z pociągu, silny dojazd lub gwałtowne hamowanie), pomimo, że okoliczności jasno wskazują jako przyczynę bezpośrednią kategorię B34, (najechanie pojazdu kolejowego na osoby podczas przechodzenia przez tory poza przejazdami kolejowymi lub przejściami).

Klasyfikacja przyczyny bezpośredniej zdarzenia (do kategorii B34 lub B35) wynika z zapisów rozporządzenia w sprawie poważnych wypadków, wypadków i incydentów w transporcie kolejowym.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego z mocy ustawy nadzoruje postępowania prowadzone przez komisje kolejowe. Do zadań tych komisji należy m.in. zidentyfikowanie rzeczywistych przyczyn zdarzeń kolejowych wraz z określeniem środków zapobiegawczych. Pozwala to uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości i w efekcie przyczynia się do poprawy poziomu bezpieczeństwa transportu kolejowego.

Stanowisko opublikowane przez Prezesa UTK ma ułatwić komisjom kolejowym procedowanie spraw związanych z występującymi na obszarze kolejowym zdarzeniami kolejowymi oraz zapewnić jednolite podejście do badania przyczyn tego typu zdarzeń.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41790)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41790)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS