NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

UTK: Komisje kolejowe często błędnie kwalifikują przyczynę potrącenia

| inf. prasowa 14.03.2018 12

UTK: Komisje kolejowe często błędnie kwalifikują przyczynę potrącenia
SP32-204 z pociągiem specjalnym Fot. Hubert Perz, SM42.pl
Komisje kolejowe często błędnie kwalifikują przyczynę potrącenia, np. osoby leżącej na torach jako zdarzenie związane z ruchem pociągu, a nie najechanie przez pojazd kolejowy. Urząd Transportu Kolejowego dąży do tego, by komisje prawidłowo rozróżniały te kategorie. Poprawna kwalifikacja jest bowiem podstawą do formułowania trafnych wniosków zapobiegawczych, tworzenia rzetelnych statystyk oraz przede wszystkim do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa transportu kolejowego.
Jednym z typów zdarzeń są potrącenia osób nieupoważnionych znajdujących się na terenie kolejowym poza przejazdami kolejowymi. W ramach nadzoru Prezesa UTK zidentyfikowano liczne postępowania, w których komisje kwalifikują przyczynę bezpośrednią tego typu wypadków do kat. B35 (zdarzenia z osobami związane z ruchem pojazdu kolejowego – wskakiwanie, wypadnięcie z pociągu, silny dojazd lub gwałtowne hamowanie), pomimo, że okoliczności jasno wskazują jako przyczynę bezpośrednią kategorię B34, (najechanie pojazdu kolejowego na osoby podczas przechodzenia przez tory poza przejazdami kolejowymi lub przejściami).

Klasyfikacja przyczyny bezpośredniej zdarzenia (do kategorii B34 lub B35) wynika z zapisów rozporządzenia w sprawie poważnych wypadków, wypadków i incydentów w transporcie kolejowym.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego z mocy ustawy nadzoruje postępowania prowadzone przez komisje kolejowe. Do zadań tych komisji należy m.in. zidentyfikowanie rzeczywistych przyczyn zdarzeń kolejowych wraz z określeniem środków zapobiegawczych. Pozwala to uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości i w efekcie przyczynia się do poprawy poziomu bezpieczeństwa transportu kolejowego.

Stanowisko opublikowane przez Prezesa UTK ma ułatwić komisjom kolejowym procedowanie spraw związanych z występującymi na obszarze kolejowym zdarzeniami kolejowymi oraz zapewnić jednolite podejście do badania przyczyn tego typu zdarzeń.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS