UTK chce cofnąć certyfikat bezpieczeństwa zakładom Tabor z Dębicy - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

UTK chce cofnąć certyfikat bezpieczeństwa zakładom Tabor z Dębicy

| inf. prasowa UTK, oprac jm. 04.10.2017 2

UTK chce cofnąć certyfikat bezpieczeństwa zakładom Tabor z Dębicy
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wszczął z urzędu postępowanie w sprawie cofnięcia certyfikatu bezpieczeństwa części A i B wobec Zakładów Produkcyjno-Naprawczych Taboru Maszyn i Urządzeń „Tabor” M. Dybowski sp. j.
Kontrola inspektorów UTK wykazała liczne naruszenia w zakresie funkcjonowania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem. Jak informuje UTK, w trakcie czynności kontrolnych stwierdzono między innymi: wykonywanie działalności przewozowej niezgodnie z posiadanym certyfikatem bezpieczeństwa – część B; nieusunięcie nieprawidłowości stwierdzonych podczas poprzedniej kontroli; eksploatowanie zmodernizowanej lokomotywy bez uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego; niewłaściwe utrzymanie pojazdów kolejowych z napędem; niewłaściwy nadzór nad realizacją procesu przewozowego w tym również nad czasem pracy maszynistów oraz nieprzestrzeganie postanowień rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 402/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie wspólnej metody oceny bezpieczeństwa i oceny ryzyka i uchylające Rozporządzenie (WE) nr 352/2009.

– Z uwagi na charakter i rozmiar ujawnionych w trakcie kontroli nieprawidłowości prezes UTK zdecydował o podjęciu wobec Zakładów Produkcyjno-Naprawczych Taboru Maszyn i Urządzeń „Tabor” M. Dybowski sp. j. działań o charakterze administracyjno-prawnym –podsumowuje Urząd. 

Zakłady Prodykcyjno – Naprawcze Taboru Maszyn i Urządzeń „Tabor” M. Dybowski Sp.J. powstały w 1993 roku. W 2013 r. nastąpiły zmiany przekształceniowe, w wyniku których powstały dwie spółki: Zakłady Produkcyjno – Naprawcze Taboru Maszyn i Urządzeń „Tabor” M. Dybowski Sp.J – transport kolejowy oraz Tabor Dębica Sp. z o.o. – produkcja i naprawa taboru kolejowego.

Pod koniec sierpnia wobec tej drugiej spółki prezes Urzędu Transportu Kolejowego wszczął  postępowanie w sprawie zawieszenia certyfikatu podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie (ECM). Spółka Tabor Dębica zapewniła wówczas, że wdraża program naprawczy po decyzji UTK.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dębica (20)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dębica (20)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS