Koleje Ukraińskie Ukrzaliznytsia wybrały właśnie firmę Premier Leasing jako partnera w leasingu lokomotyw, które wyjadą na tory Ukrainy. Nowe lokomotywy przeznaczone będą do obsługi połączeń towarowych. Wyjedzie ich na tory kolejowej sieci Ukrainy aż 350.
Lokomotywy, które obejmuje umowa leasingowa, zostaną dostarczone przez trzy firmy produkujące tabor kolejowy. Umowa ma opiewać na kwotę 22,1 mld hrywien (2,8 mld dolarów).
Koleje Ukraińskie w ramach leasingu otrzymają 50 lokomotyw 2ES10 przystosowanych do sieci 3kV prądu stałego. Lokomotywy 2ES10 będą produkowane przez konsorcjum Ural Locomotives, w skład którego wchodzą: Siemens oraz rosyjska grupa Sinara. W maju 2010 roku 221 takich lokomotyw zamówiły Koleje Rosyjskie RŻD.
Wśród lokomotyw dla Kolei Ukraińskich znajdzie się najwięcej lokomotyw 2ES4ks. Leasing obejmuje aż 230 takich pojazdów, przystosowanych również do sieci 3kV prądu stałego. Zostaną wyprodukowane przez fabrykę lokomotyw elektrycznych w Nowoczerkasku, której udziałowcem jest Transmaszholding.
Ostatnich 70 lokomotyw ma być przystosowanych do sieci 25 kV prądu zmiennego. Lokomotywy 2EL5 będą powstawały w ukraińskiej fabryce w Ługańsku - w spółce zależnej Transmaszholdingu.
Według informacji przedstawionych przez Koleje Ukraińskie, firma Premier Leasing złożyła najkorzystniejszą ofertę z ratami 9,5 proc. w skali roku. Wśród innych oferentów znalazły się: OTP Leasing i Allianz Leasing.
Leasing lokomotyw ma bardzo duże znaczenie dla Kolei Ukraińskich. Pozwoli bowiem na odnowienie taboru kolejowego. Lokomotywy, które zostaną zastąpione przez leasingowane pojazdy, to VL8 oraz VL8m, które zbudowano w latach 1955 - 1968.