Partnerzy serwisu:
Innowacje

Tunel Gotarda z pełnym ETCS p. 2

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Autor:

Thales

Data publikacji:
02-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Tunel Gotarda z pełnym ETCS p. 2
Wyposażenie szwajcarskiej sieci kolejowej testuje specjalna lokomotywaFot. Thales
Wczoraj pisaliśmy szeroko o otwarciu najdłuższego i najgłębszego tunelu na świecie. Warto dodać kilka słów o rozwiązaniach z dziedziny sterowania ruchem kolejowym zastosowanych w tunelu.

1 czerwca 2016 r. odbyła się ceremonia otwarcia tunelu Gotarda, najdłuższego i najnowocześniejszego tunelu kolejowego na świecie. Tunel, wyposażony w system ETCS poziomu 2 firmy Thales, połączy Szwajcarię z Włochami i Niemcami. Firma Thales była jedną z firm tworzących konsorcjum odpowiedzialne za powstanie tunelu.

– Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy uczestniczyć w tym wyjątkowym projekcie, który był najważniejszym brakującym ogniwem łączącym kraje Europy. Pomimo trudności programu udało nam się zbudować całą technologię kolejową tego tunelu, w tym serce systemu – system sterowania ruchem kolejowym firmy Thales. W dodatku zrobiliśmy to na rok przed wyznaczonym terminem – podkreśla Peter Huber, kierownik projektu, Transtec Gotthard.

Nowoczesny system ETCS firmy Thales pozwoli na ruch ponad 300 pociągów dziennie, poruszających się z prędkością do 250 km/h, w dwóch oddzielnych tunelach. Z całej inwestycji wartej 12 mld franków szwajcarskich, aż 1,9 mld przypadło na sprzęt kolejowy, a 196 mln było wkładem Thales.

Zaangażowanie firmy Thales w projekt tunelu Gotarda obejmowało opracowanie, wyprodukowanie, zainstalowanie oraz homologację systemów sterowania ruchem kolejowym w ramach całego systemu. Thales przeprowadził także wszystkie niezbędne testy. Systemy zostały zbudowane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, w należącym do firmy laboratorium Gotarda w Zurychu i są wynikiem ośmiu lat pracy niemiecko-włoskiego zespołu – informuje dostawca.

Przebiegający pod Alpami na głębokości 2 300 metrów tunel Gotarda ma 57 km długości. To nowe połączenie kolejowe skróci czas podróży z Zurychu do Mediolanu o godzinę. Teraz podróż ta zajmie niecałe 3 godziny. Otwarcie tunelu to także korzyści dla środowiska naturalnego, dzięki niemu zmniejszy się bowiem natężenie transportu drogowego na rzecz kolei, co znacznie zredukuje emisję dwutlenku węgla. Z tunelu będą korzystać zarówno pociągi pasażerskie, jak i towarowe. 

Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Thales: Dzisiaj ERTMS, jutro – pociągi autonomiczne

Biznes

Thales: Dzisiaj ERTMS, jutro – pociągi autonomiczne

Rynek Kolejowy 20 października 2021

Hitachi Rail pozyska część kolejową Thales

Infrastruktura

Hitachi Rail pozyska część kolejową Thales

Rafał Dybiński 06 sierpnia 2021

Technologie Thales umożliwią skrócenie kontroli lotniskowych

Infrastruktura

Thales chce sprzedać część kolejową

Biznes

Thales chce sprzedać część kolejową

Jakub Madrjas 30 kwietnia 2021

Zobacz również:

Thales: Dzisiaj ERTMS, jutro – pociągi autonomiczne

Biznes

Thales: Dzisiaj ERTMS, jutro – pociągi autonomiczne

Rynek Kolejowy 20 października 2021

Hitachi Rail pozyska część kolejową Thales

Infrastruktura

Hitachi Rail pozyska część kolejową Thales

Rafał Dybiński 06 sierpnia 2021

Technologie Thales umożliwią skrócenie kontroli lotniskowych

Infrastruktura

Thales chce sprzedać część kolejową

Biznes

Thales chce sprzedać część kolejową

Jakub Madrjas 30 kwietnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5