Wiadomo już, że dwa nowe przystanki powstające w Gdyni w ramach sieci Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zostaną zbudowane z opóźnieniem. Sprawdziliśmy, jak wygląda postęp prac przy budowie.
Przystanki powstają przy linii 201, znajdującej się w zarządzie PKP PLK. W przyszłości zatrzymają się przy niej pociągi regionalne kursujące między Gdynią Główną a Gdańskiem Wrzeszczem (trasą przez lotnisko), a także te zmierzające z Gdyni w kierunku Kartuz i Kościerzyny. Przystanki uzupełnią sieć Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i wpłyną znacząco na poprawę frekwencji na gdyńskim jej odcinku.
Na placu budowy przystanku Gdynia Stadion pojawiła się palownica do stabilizowania gruntu, wkrótce poprawiane będą (podobnie jak na Karwinach) ścianki peronowe, które pierwotnie wykonano wadliwie. Na ukończeniu są już prace przy pierwszej połowie podziemnego przejścia, łączącego oba przyszłe perony.
Z kolei prace przy budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny nie są na razie mocno zaawansowane. – Będą takie za kilka tygodni, kiedy ruszy budowa kładki, a później także wiaty przystankowej.
Zauważyć można tu jednak kolejny wykop pod jedną z podpór kładki oraz rozpoczęte w tym tygodniu prace montażowe szalunków nowych ścianek peronowych, które już w najbliższych dniach powinny zostać zabetonowane – informuje PKM.
O opóźnieniach przy budowie przystanków i ich przyczynach pisaliśmy
tutaj.