Jak wynika z założeń rozkładów przygotowanych przez SKM dla obsługi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na nowej trasie udało się zachować rozsądny takt. Rozkład nie został jeszcze zatwierdzony przez PKP PLK. – Już dawno minęły pierwotne terminy zgłaszania wniosków do rozkładu także na rozkład 2015/16, co oznacza, że pociągi PKM/SKM nie mają pierwszeństwa i ułożenie atrakcyjnego rozkładu na trasie do Gdańska Głównego może być problematyczne – komentuje Paweł Rydzyński, dyrektor ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR. Problemów jest jednak jest więcej.
Trójmiejska SKM, która będzie obsługiwać nowo powstałą Pomorską Kolej Metropolitalną, przygotowała rozkład jazdy dla nowej trasy. Gazeta Wyborcza w Gdańsku dotarła do jego założeń. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom udało się zachować rozsądny takt.
Zgodnie ze specyfikacja przetargu na przewoźnika ruch na odcinku Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Port Lotniczy prowadzony ma być w godzinach 4:00-23:00, a pociągi mają jeździć z częstotliwością co najmniej czterech kursów na godzinę.
Jak informuje Gazeta, przygotowane są dwa rozkłady – od 1 września do 30 września oraz od 1 października do nowego rozkładu w grudniu. W pierwszym okresie, w związku z trwającymi pracami modernizacyjnymi, pociągi mają jeździć wyłącznie na trasie Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa z częstotliwością co 15 minut. W październiku natomiast pociągi mają docierać już do Gdyni Głównej i Kartuz.
Cały tekst z komentarzem na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.