Partnerzy serwisu:
Biznes

Track Tec: Po pierwsze Polska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
30-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Track Tec: Po pierwsze Polska
Fot. Track Tec
Polski rynek kolejowy od lat uważany jest za niezwykle perspektywiczny. Skala nakładów inwestycyjnych, w znacznym stopniu dzięki dostępności środków unijnych, jest ogromna. Wydałoby się, że to doskonała sytuacja dla dostawców. Niestety rynek krajowy jest także niestabilny, a skala zamówień w poszczególnych latach znacząco się waha.

Polska: ostrożny optymizm

Po 7,7 mld zł na inwestycje kolejowe w 2015 roku wydatki spadły do 4,1 mld w roku ubiegłym. Teraz już wiemy, że w roku 2017 zacznie się górka inwestycyjna, a zapotrzebowanie PKP PLK znacząco wzrośnie. Jednak takie skoki wydatków, a tym samym zamówień, niekorzystnie wpływają na utrzymanie stabilnego poziomu produkcji. Utrudniają także przedsiębiorstwom planowanie inwestycji oraz podejmowanie decyzji o ewentualnym wejściu na inne rynki.

– Plany Grupy Track Tec związane są z podstawowym dylematem: na ile ponosić koszty ekspansji międzynarodowej, skoro potrzeby krajowe w kolejnych latach tak wzrosną, że trzeba będzie ograniczać eksport, a z drugiej strony, jak zadbać o rynki zagraniczne, gdyż w dłuższej perspektywie będą one mogły kompensować ograniczenia w wydatkach PKP PLK na inwestycje – mówi Krzysztof Niemiec, wiceprezes zarządu Track Tec.

Przedstawiciel firmy podkreśla przy tym, że dla jego spółki kluczowe znaczenie mają dane dotyczące wielkości nakładów inwestycyjnych w Polsce w okresie minimum 10 kolejnych lat. – Przedstawione przez PKP PLK, podczas Trako, szacunkowe wydatki na inwestycje do 2026 roku, sięgające w każdym z lat po 2021 roku kwoty prawie 10 mld zł są bardzo optymistyczne. To ważne, biorąc pod uwagę dotychczas prezentowany rozkład wydatków i ich spadek, w miarę przybliżania się do końca II perspektywy unijnej – podkreśla Niemiec. – Mamy więc nadzieję, że rynek krajowy będzie przynajmniej tak mocny jak zaprezentowała to ostatnio PLK – dodaje.

Nowa linia produkcyjna

W ostatnim czasie Track Tec zdecydował się na zakup zakładu w Serbii i przeniesienie całej linii produkcyjnej do Polski, co ma istotnie zwiększyć produkcję podkładów strunobetonowych, podstawowo na potrzeby krajowych inwestycji. Oprócz tego firma prowadzi takiej projekty jak: integracja rozjazdu R1200 1:18,5 z napędem elektrohydraulicznym Alstom SmartDrive, ogrzewane indukcyjne rozjazdów, krzyżownice monoblokowe z austenitycznej stali manganowej czy urządzenia do przewozu bloków rozjazdów, które są odpowiedzią na wymagania PKP PLK.

– Mamy więc aspiracje być w dalszym ciągu głównym producentem i dostawcą wyrobów dla infrastruktury torowej, przykładającym dużą wagę do wypracowywania rozwiązań innowacyjnych. Jednocześnie doskonalić będziemy naszą ofertę, rozwijać wykonawstwo robót tak, aby oferta Track Tec była kompleksowa – wyjaśnia wiceprezes Track Tec.

Nie tylko rynki krajowe

Grupa Track Tec prowadzi działalność produkcyjną zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Od samego początku znaczną część sprzedaży kieruje na rynki zagraniczne. – Na rynkach międzynarodowych chcemy ugruntować naszą pozycję tam, gdzie już jesteśmy. Dotyczy to nie tylko Europy. Mamy rekomendacje wynikające z obecności wyrobów Track Tec w ponad 30 krajach oraz doświadczenie w pozyskiwaniu nowych rynków. Będziemy prowadzić aktywne działania poza krajem – zaznacza wiceprezes spółki.

W ostatnim okresie kolej podmiejska Companhia Paulista de Trens Metropolitanos (CPTM) oraz Metro w Sao Paulo zatwierdziły spółkę Track Tec jako oficjalnego dostawcę rozjazdów i części.  Tydzień temu Track Tec poinformowało dostarczeniu krzyżownice do największej kopalni rudy żelaza na świecie, zlokalizowanej w Kirunie na północy Szwecji.

– Wspomniany dylemat będziemy wykorzystywać w interesie Grupy, realizując kontrakty najbardziej efektywne i perspektywiczne. Jest to zgodne z naszymi oczekiwaniami i filozofią prowadzenia biznesu: naszym rynkiem macierzystym i podstawowych jest krajowy, a mocna pozycje na nim przekłada się na możliwości skutecznego zaistnienie poza granicami – konkluduje Niemiec.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Track Tec obecny na rynku czeskim

Biznes

Track Tec obecny na rynku czeskim

materiał partnera 23 lutego 2023

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Biznes

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 07 lutego 2023

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

Infrastruktura

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

inf. pras 14 listopada 2022

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

Biznes

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

inf. pras 19 października 2022

Zobacz również:

Track Tec obecny na rynku czeskim

Biznes

Track Tec obecny na rynku czeskim

materiał partnera 23 lutego 2023

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Biznes

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 07 lutego 2023

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

Infrastruktura

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

inf. pras 14 listopada 2022

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

Biznes

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

inf. pras 19 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5