NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Toruń: Władzom miasta zależy na budowie drugiego toru w tunelu

| Paweł Rydzyński 05.09.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-09-05 08:55:16 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Jest chyba więcej takich tuneli, w których drugi tor musiał ustąpić pętom z prundem. Przychodzi mi na myśl tunel w Kamionce Wlk pod Nowym Sączem (w kierunku Stróż) oraz w Bielsku Białej w kierunku Żywca.
2013-09-05 09:21:29 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Pytanie czy może nie dałoby się tego jakoś inaczej, taniej rozwiązać. Jakieś przeciąganie, jazda "luzem", jakieś specyficzne zrobienie tej elektyfikacji, etc.

Może ktoś ogarnięty w kwestiach technicznych ma jakiś rozsądny pomysł?
2013-09-05 09:25:48 Autor: Zygmunt 55
---.bydgoszcz.vectranet.pl
Inwestycja zupełnie niepotrzebna.

Już teraz gdzie obecnie jeździ bardzo dużo par pociągów ruch odbywa się bez problemu. Nawet w szczycie.
Jako maszynista PR kiedy jeździłem trasą Bydgoszcz-Toruń Wschodni przez 6lat, może kilka razy musiałem poczekać pół minutki pod semaforem.

Dla pół minuty wywalać pół miliarda złotych (bo tyle to będzie kosztowało) jest bezsensem.

Uważam że w Kujawsko-Pomorskim jest więcej priorytetów niż przebudowa tego tunelu bo taki kaprys ma UM Torunia.

Ważne priorytety w Kuj-Pom na lata 2014-2020 to:

- Modernizacja odcinka Laskowice Pomorskie-Grudziądz-Jabłonowo Pomorskie
- podreperowanie odcinka Laskowice Pomorskie-Osie-Tlen-Szlachta (Pomorski odcinek już zrobiony)
- modernizacja linii kolejowej 356 od Bydgoszczy przez Szubin do Kcyni.
- rewitalizacja odcinka Grudziądz-Gardeja
2013-09-05 09:27:02 Autor: Wiesław Sedes
---
Przeciąganie, czy jazda luzem są z pewnością bardziej awaryjnymi rozwiązaniami, niż krótki odcinek jednotorowy. O specyficznych formach elektryfikacji w przypadku braku skrajni nie słyszałem..
2013-09-05 09:45:59 Autor: matt_katowice
---.internetia.net.pl
Pani Bieńkowska trąbi na okrągło, że przyszła perspektywa finansowa UE będzie stawiać na innowacyjność gospodarki, więc budżety "transportowe" na pewno będą okrojone. Słusznie czy nie? Nie mnie oceniać, ale... Na razie idziemy drogą Hiszpanii i Portugalii w latach 80-tych. No to mają teraz piękne drogi (w Portugalii nawet 5 pasów w jedną stronę), lotniska (na 46 lotnisk, z których 30 trzeba zamknąć). W Portugalii nawet te 5-pasmowe autostrady nie są remontowane, bo nie ma tylu środków z przejazdów tymi autostradami. Reasumując nie zdziwię się, jak szereg projektów "transportowych" zostanie odrzuconych z powodu braku środków.
2013-09-05 10:16:48 Autor: dino
---.adsl.inetia.pl
Szkoda, że głos ludzi takich jak Zygmunt55 nigdy nie będzie dobrze słyszany pośród "wszystkowiedzących" polityków-mundrułków.
2013-09-05 10:57:51 Autor: MK
---.189.157.74
@mnb
Oczywiscie ze sie da zobacz wyjazd ze stacji London Liverpool Street w tunelu bez skrani i to na 25kV.
W Toruniu mozna byzaproponawc szynoprzewod bez zygzakowania przesuniety w kierunku osi miedzytorza no bo i tak masz niskie predkosci. Trzeba chciec a PLK nie chce: bo to nie standartowe rozwiazanie, bo potrzebne wdrozenia, dopuszczenia, bo sie nie da.
2013-09-05 11:12:11 Autor: maurycy z
---.opera-mini.net
jazda bezpradowa jak na wyjezdzie z Gliwic w strone Zabrza/Katowic...
2013-09-05 13:40:01 Autor: adam wójcik
---.31.14.126.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zygnunt ma rację. Codziennie jadę z Torunia Wsch do Bydgoszcz Wsch i jeszcze nigdy nie było problemu z przepustowością. A jeżdże tak już od prawie 20lat. Urzędasom w Toruniu w głowach się poprzewracało. Lepiej zmniejszcie Nasz dług w Toruniu.
2013-09-05 15:32:57 Autor: n2
---.240.130.67
->Wiesław Sedes:
Trzecia szyna pozwala na niższą skrajnie. ale to wymagałoby dedykowanych lokomotyw. Nie wiem czy nie prościej byłoby akumulatorowymi.
2013-09-05 17:22:42 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Znowu "odgrzewany kotlet" ! Samorządowcy z Rydzykowa powiedxcie wprost , że chodzi o to by kolej sfinasowała Wam uk. komunikacyjny drogowy nad tunelem. Kol. Zygmunt wyłożył "kawę na ławę".
2014-04-06 23:05:54 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
W tunelu średnicowym w Warszawie po remoncie zabrakło wysokości - miano tam wstawić górną szynę w miejsce przewodów co pozwala zaoszczędzić jakieś 30-40 cm na wysokości.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS