NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Torpol wygrywa w KIO. Wcale nie chciał całkowicie zamykać linii

| Jakub Madrjas 17.05.2017 34

Torpol wygrywa w KIO. Wcale nie chciał całkowicie zamykać linii
Fot. Jan Niezbędny, SM42.pl
Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie Torpolu w sprawie przetargu na remont trzech linii kolejowych na Podlasiu. Zdaniem KIO zamawiający niesłusznie odrzucił jego ofertę.
Chodzi o trzyczęściowy przetarg na projekt i wykonanie robót na linii kolejowej nr 31 (na odcinku granica województwa – Czeremcha – Hajnówka), nr 32, (Białystok – Bielsk Podlaski) oraz nr 52, na (Lewki – Hajnówka). Informacje na temat zakresu postępowania można znaleźć tutaj.

Siedmiu chętnych

W postępowaniu wpłynęło siedem ofert, ale tylko dwa podmioty: Torpol i konsorcjum Trakcji i Unibepu złożyło oferty na wszystkie części zamówienia. Torpol złożył najniższą cenowo ofertę na drugą część zamówienia, ale jego odwołanie dotyczyło części pierwszej (i jednocześnie najdroższej).

Oferta giełdowej firmy warta 213 mln złotych była minimalnie droższa niż ta, którą złożyła Trakcja z Unibepem i droższa od oferty warszawskiego Intop, ale za to Torpol zaproponował najkrótszy termin realizacji prac – 20 miesięcy – co dawało mu szansę na wygraną. Cena stanowiła tylko 60 proc. oceny, a termin realizacji – 35 procent. PLK jednak wykluczyła jego ofertę, od czego spółka odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej.

Podejrzewali Torpol o chęć zamknięcia linii

Oferta Torpolu została odrzucona, ponieważ PLK uznała, że wykonawca zakłada całkowite zamknięcie ruchu kolejowego na linii nr 31 na okres aż pięciu miesięcy, co byłoby niezgodne ze specyfikacją zamówienia. Torpol wskazywał w odwołaniu, że wcale nie zakładał zamknięcia linii, ale nie mógł tego wyjaśnić zamawiającemu, ponieważ wezwanie do złożenia wyjaśnień było nieprecyzyjne. Zbiegiem okoliczności, to Torpol był wykonawcą modernizacji linii Rail Baltica, która została zamknięta na rok dla przyspieszenia prac.

Wykonawca zapewniał w odwołaniu, że planował zgodne z SIWZ zamknięcia dziesięciogodzinne i nocne, natomiast nie miał okazji tego wyjaśnić, ponieważ nie wiedział dokładnie czego dotyczą wątpliwości zamawiającego. Jak informuje „Rynek Kolejowy” rzeczniczka KIO Magdalena Grabarczyk, odwołanie zostało dziś (17 maja) uwzględnione.

– Izba nakazała zamawiającemu unieważnienie czynności odrzucenia oferty, wezwanie odwołującego do udzielenia wyjaśnień w trybie art. 87 ust. 1 zd. 1 Pzp i powtórzenie czynności badania i oceny ofert z uwzględnieniem oferty odwołującego – mówi rzeczniczka. Postępowanie zatem jeszcze potrwa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podlaskie (234)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podlaskie (234)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS