Partnerzy serwisu:
II linia metra

Torpol kończy prace na odcinku Węglówki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Torpol kończy prace na odcinku Węglówki
Fot. PKP PLK
We wrześniu na Węglówce skończy się przebudowa na odcinku Kłobuck – Miedźno – informuje PKP PLK. Odnowa toru, mostu i wiaduktów usprawni przejazd pociągów, które przyśpieszą do 120 km/h. Poprawi się bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo–drogowych.

Na Węglówce, na odcinku Kłobuck – Miedźno roboty objęły wymianę i wzmocnienie toru. Wykonano również regulację sieci trakcyjnej. Nowe urządzenia sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego zamontowano na stacjach oraz na szlaku pomiędzy tymi stacjami. Sprawny przejazd pociągów w okresie zimowym zapewnią nowe urządzenia elektrycznego ogrzewania, w jakie zostały wyposażone wszystkie rozjazdy. Powstała nowa linia zasilania. Przebudowano 4 przejazdy kolejowo–drogowe, a poprawa jezdni ułatwi przejazd kierowcom.

W ruchu towarowym szczególnie istotny jest płynny przejazd pociągów, m.in. przez obiekty inżynieryjne. W ramach zadania przeprowadzono roboty na 7 obiektach (5 przepustów oraz most i wiadukt). Teraz są przystosowane do większej prędkości pociągów. Wartość umowy wynosi 23,4 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Torpol.
 
Front robót na Magistrali Węglowej

Zadanie „Wykonanie rewitalizacji toru nr 2 linii kolejowej nr 131 na szlaku Kłobuck – Miedźno” prowadzone jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Bytom – Zduńska Wola Karsznice”. Realizacja przewidziana jest do 2018 roku. Wartość przedsięwzięcia to ok. 84 mln zł. Poza odcinkiem Kłobuck – Miedźno w realizacji jest przebudowa wiaduktu nad ul. Częstochowską w Tarnowskich Górach. Wyeksploatowana konstrukcja zostanie wymieniona na żelbetową. Obiekt stanowił tzw. wąskie gardło dla ruchu kolejowego – z ograniczeniami prędkości do 20 km/h. Roboty rozpoczęto w czerwcu. Umowa ma zostać zrealizowana do końca 2018 r. Jej wartość to 8,6 mln zł netto.

Rewitalizowany jest tor nr 1 na odcinku Bytom Północ – Radzionków (dł. ok. 4 km) i tor nr 2 na odcinku Chorzew Siemkowice – Chociw Łaski (ok. 21 km). Roboty, które rozpoczęto w czerwcu, potrwają do końca 20218 r. Ich wartość to 52 mln zł. Zakładany efekt to możliwość prowadzenia pociągów z prędkością 120 km/h – informuje PLK. W tym roku PLK ogłaszała natomiast przetargi na północy odcinek "Węglówki" z Tczewa do Bydgoszczy.

Kolejarze pamiętają bohaterów września 1939 r.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zwiększają obecnie możliwości Węglówki. Kończymy prace na odcinku Kłobuck – Miedźno. Pamiętamy także o historii tej linii – znaczeniu jakie miała w gospodarce oraz o bohaterskich walkach z września 1939 r. Kolejarze złożyli dziś kwiaty pod pomnikiem w Mokrej upamiętniającym bohaterską obronę kraju – mówi Andrzej Kudła, zastępca dyrektora Regionu Śląskiego PKP Polskich Linii Kolejowych.

W okolicach tej miejscowości doszło do jednego z pierwszych starć zbrojnych Wojska Polskiego podczas II wojny światowej. Miejsce to ma ścisły związek z koleją. W toczonych walkach główną linię obronną wojsk polskich stanowił nasyp kolejowy na odcinku Kłobuck – Miedźno. Jednym z newralgicznych, bronionych punktów był wiadukt kolejowy w Mokrej. Ponadto, wparcie ogniowe na odcinku Kłobuck – Miedźno zapewnił żołnierzom Wołyńskiej Brygady Kawalerii pociąg pancerny Śmiały. Wspomnianą akcję upamiętnia głaz z napisem pod wiaduktem kolejowym w Mokrej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Torpol z największym zyskiem w swojej historii

Infrastruktura

CPK kupuje spółkę Torpol

Biznes

CPK kupuje spółkę Torpol

ep. 24 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Torpol z największym zyskiem w swojej historii

Infrastruktura

CPK kupuje spółkę Torpol

Biznes

CPK kupuje spółkę Torpol

ep. 24 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5