- Budowa z użyciem tarczy wiertniczej TBM o średnicy ok. 13 metrów będzie wyzwaniem. Poszukujemy partnerów, którzy zawiązaliby z nami efektywne cenowo i sprawne technicznie konsorcjum – powiedział Grabowski. Trwają rozmowy na ten temat. Prezes nie odpowiedział na pytania o szczegóły ani o firmy będące ich uczestnikami, powołując się na tajemnicę przedsiębiorstwa. - Zastanawiamy się nad optymalną koncepcją realizacji. W pakiecie posiadanych przez Torpol uprawnień i referencji brakuje właśnie tej jednej. Zawalczymy o to, byśmy za 4 lata już ją posiadali – dodał prezes.
Łódzki tunel średnicowy połączy stacje Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska (z odnogą w kierunku stacij Łódź Żabieniec). Będzie miał dwa tory, 6 kilometrów długości i dwa przystanki pośrednie (Łódź Centrum i Łódź Ogrodowa). Inwestycja, której koszt jest szacowany na ponad 2 miliardy złotych, będzie realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.
Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to w 60% cena, w 25% termin realizacji (kolei i miastu zależy, by tunel był czynny przed planowaną wystawą Expo w 2022 roku), a w 15% – okres gwarancji, wynoszący co najmniej 4 lata. Więcej informacji na ten temat zawarliśmy w
tym artykule.