Partnerzy serwisu:
Biznes

Torpol: Chcemy budować łódzki tunel średnicowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
09-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Torpol: Chcemy budować łódzki tunel średnicowy
Fot. PKP PLKTorpol: Chcemy budować łódzki tunel średnicowy
– Przygotowujemy się do startu w przetargu na realizację drugiego etapu udrożnienia łódzkiego węzła kolejowego – poinformował prezes Torpolu Grzegorz Grabowski. Konieczna będzie współpraca z którąś z firm zagranicznych, ponieważ postawionych przez PKP PLK wymogów dotyczących doświadczenia nie spełnia żadne polskie przedsiębiorstwo.

- Budowa z użyciem tarczy wiertniczej TBM o średnicy ok. 13 metrów będzie wyzwaniem. Poszukujemy partnerów, którzy zawiązaliby z nami efektywne cenowo i sprawne technicznie konsorcjum – powiedział Grabowski. Trwają rozmowy na ten temat. Prezes nie odpowiedział na pytania o szczegóły ani o firmy będące ich uczestnikami, powołując się na tajemnicę przedsiębiorstwa. - Zastanawiamy się nad optymalną koncepcją realizacji. W pakiecie posiadanych przez Torpol uprawnień i referencji brakuje właśnie tej jednej. Zawalczymy o to, byśmy za 4 lata już ją posiadali – dodał prezes.

Łódzki tunel średnicowy połączy stacje Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska (z odnogą w kierunku stacij Łódź Żabieniec). Będzie miał dwa tory, 6 kilometrów długości i dwa przystanki pośrednie (Łódź Centrum i Łódź Ogrodowa). Inwestycja, której koszt jest szacowany na ponad 2 miliardy złotych, będzie realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to w 60% cena, w 25% termin realizacji (kolei i miastu zależy, by tunel był czynny przed planowaną wystawą Expo w 2022 roku), a w 15% – okres gwarancji, wynoszący co najmniej 4 lata. Więcej informacji na ten temat zawarliśmy w tym artykule.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Wyciek z tarczy na Włókniarzy przez kanalizację

Infrastruktura

Łódź: Wyciek z tarczy na Włókniarzy przez kanalizację

Roman Czubiński 11 lipca 2023

Łódzki tunel średnicowy: Wyciek z tarczy zatrzymał tramwaje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Wkrótce poważne utrudnienia na ulicach

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Wyciek z tarczy na Włókniarzy przez kanalizację

Infrastruktura

Łódź: Wyciek z tarczy na Włókniarzy przez kanalizację

Roman Czubiński 11 lipca 2023

Łódzki tunel średnicowy: Wyciek z tarczy zatrzymał tramwaje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Wkrótce poważne utrudnienia na ulicach

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5