Towarzystwo Finansowe Silesia zastanawia się nad wyjściem lub ograniczeniem ilości swoich akcji w Torpolu. Może mieć to związek z chęcią akcesu do Nowej Kompanii Węglowej.
Prezes TFS Adam Siwek, będący jednocześnie przewodniczącym rady nadzorczej Torpolu, nie chce ujawnić skąd TFS ma zamiar pozyskać środki na wsparcie NKW, nie ujawnia też jaką sumą chce wesprzeć nową inicjatywę. Pojawiają się jednak domysły, że TFS może dla realizacji celów poświęcić swoje giełdowe zaangażowanie w spółce Torpol. Siwek tego nie wyklucza.
– Nigdy nie zakładaliśmy, że będziemy w nieskończoność akcjonariuszami Torpolu, zgłasza się do nas wielu potencjalnych inwestorów pytających o możliwość zakupu akcji. Analizujemy więc, czy ograniczyć nasz udział, czy wyjść z akcjonariatu Torpolu, czy też może zwiększyć nasze zaangażowanie, bo przecież spółka realizuje obecnie najwięcej kontraktów kolejowych na rynku i ma przed sobą obiecujące perspektywy zdobycia nowych zleceń – powiedział w rozmowie z dziennikarzem „Pulsu Biznesu" Adam Siwek.
Obecnie TFS ma 38 procent akcji kolejowej firmy. Dwoma największymi inwestycjami realizowanymi przez Torpol jest budowa dworca Łódź Fabryczna i modernizacja odcinka Rail Baltiki na odcinku Rembertów – Sadowne. Obie są warte blisko 3 mld zł, obie są też jednak spóźnione w stosunku do pierwotnego harmonogramu prac. Więcej o negocjacjach pomiędzy inwestorem a wykonawcą łódzkiego dworca dotyczących finansowania inwestycji piszemy TUTAJ.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.