Firma Laude robi wszystko, żeby udało się przeprowadzić projekt dostawy 80 wagonów intermodalnych. Stawką jest dofinansowanie unijne, ale po upadłości poprzedniego wykonawcy, czasu jest mało.
Zgłoszony przez Laude projekt pn. Wzrost konkurencyjności przewozów intermodalnych poprzez zastosowanie wagonów do przewozów kontenerów ciężkich, zyskał akceptację do dofinansowania w wysokości prawie 7 mln złotych. To jeden z większych projektów realizowanych przez prywatną, a nie państwową lub samorządową firmę transportową w ramach polskiego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W lutym operator rozstrzygnął przetarg na dostawę 80 innowacyjnych wagonów do przewozu kontenerów w ramach projektu. Miała je wyprodukować Fabryka Wagonów Gniewczyna. Niestety, po postawieniu w stan upadłości nie jest w stanie wykonać zadania. Laude rozpisało kolejny przetarg, ale z przyczyn formalnych trzeba było go powtórzyć.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Laude Smart Intermodal otworzył wczoraj koperty z ofertami. Wpłynęły cztery: od Astra Vagoane (Rumunia), EKK Wagon, Eurowagon i Tatravagónka (Słowacja). Najkorzystniejsza była ta ostatnia. – Chcemy podpisać umowę przed końcem roku tak, aby dostawa była możliwa do końca 2015 roku – usłyszeliśmy w siedzibie spółki.
Operator przyznaje, że z powodu upadłości Fabryki Gniewczyna projekt jest już napięty czasowo – trzeba go rozliczyć do końca przyszłego roku. Ale jest dobrej myśli – spółka jest w stałym kontakcie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.