Pierwszy trzynastowagonowy pociąg Talgo 350 dla linii Mekka–Medyna został przed tygodniem dostarczony do portu w Barcelonie. Kursy po nowej linii mają się zacząć już w przyszłym roku.
Pociągi mają rozwijać prędkość na nowej linii do 320 km/h. Każdy skład zespolony z 13 wagonów i dwóch członów napędnych pomieści w sumie 417 pasażerów. Pojazdy będą mogły kursować w trakcji ukrotnionej. W ramach kontraktu zamówienie może być powiększone o kolejnych 20 składów. Nad realizacją zamówienia przez Hiszpanów czuwa DB International.
Saudyjska Organizacja Kolejowa podpisała jeszcze w 2011 roku umowy w sprawie budowy linii z jedenastoma przedsiębiorstwami o wartości ok. 6,7 mld euro. W ramach umowy ma być sfinalizowana budowana linii kolejowej o długości 450 km. Prognozy zakładają roczne przewozy na poziomie 2,5 mln pasażerów. Planowany czas przejazdu między Mekką a Medyną ma wynieść 2,5 godziny.
Co ciekawe, w ramach kontraktu z firmą Talgo, grupa Axtone dostarcza elementy Crash przeznaczone do zabudowy wraz ze sprzęgiem centralnym. Jest to nowe rozwiązanie, na które w tym roku firma Axtone otrzymała patent. Axtone poinofmował "Rynek Kolejowy", że zadbano nie tylko o jego niezawodność, ale i "interesujący wygląd". Jego dodatkową, dużą zaletą jest niska masa (50 kg), która dopasowana jest do koncepcji pociągu.
Kontrakt z firmą Talgo zakłada dostawę 420 sztuk elementów Crash. Do tej pory Grupa Axtone dostarczyła 76 szt., ostatnia dostawa planowana jest na luty 2017.