NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Błyskawiczna modernizacja w Białej Rawskiej [zobacz film]

| VAE 18.08.2016 19

W ramach modernizacji p.o. Biała Rawska na Centralnej Magistrali Kolejowej, zabudowane zostały rozjazdy o promieniu 1200 m przetransportowane w blokach i posadowione bezpośrednio w miejscu docelowym. Prezentujemy relację z prac oraz efektowny film z realizacji.
Całość projektu została zaplanowana jedynie na 6 dni zamknięcia szlaku, a realizacja i uruchomienie ruchu miało miejsce z sześciogodzinnym wyprzedzeniem w stosunku do planowanego terminu zakończenia. Wymagało to nie tylko zastosowania wciąż relatywnie nowej w naszym kraju technologii produkcji i transportu całych gotowych do działania przęseł rozjazdowych, ale również odpowiedniej organizacji i logistyki budowy. 

Przeprowadzona w tak krótkim czasie wymiana to niewątpliwie sukces kolei i dobry prognostyk na przyszłość. W czasie zaledwie sześciu dni obok wymiany czterech rozjazdów, wymienione zostały tory stacyjne, uzupełniona sieć trakcyjna oraz podłączony i uruchomiony nowy system sterowania ruchem. Według ekspertów, przy zastosowaniu metody tradycyjnego montażu rozjazdów na miejscu zabudowy, operacja ta trwałaby minimum 20 dni i naraziła zarządcę sieci kolejowej na straty finansowe, a pasażerów na długotrwałe utrudnienia w ruchu.

Przyjechały wprost z Austrii

Rozjazdy o geometrii 60E1 1200 1:18,5 dostarczone zostały do Białej Rawskiej w stanie zmontowanym (wraz z podrozjazdnicami strunobetonowymi oraz kompletnym system sterowania, kontroli i ryglowania rozjazdu Hydrostar) wprost z montowni rozjazdów voestalpine w Zeltweg w Austrii. Bloki krzyżownicy i szyn łączących transportowane były na specjalnych wagonach z wychylną platformą.

29 lipca 2016 roku rozjazdy voestalpine w stanie kompletnie zmontowanym wraz z zainstalowanym systemem Hydrostar zostały odebrane przez komisję odbiorczą w austriackim zakładzie produkcyjnym, aby następnie w dniu 2 sierpnia wyjechać z fabryki pociągiem specjalnym.

Przebieg prac

Dwa dni później pociąg z rozjazdami dotarł do stacji Szeligi. Na terenie Polski pociąg prowadzony był przez PKP Cargo. Nocą z 7 na 8 sierpnia, po zamknięciu ruchu na linii CMK, wszystkie rozjazdy przy użyciu specjalistycznego sprzętu dźwigowego zostały rozładowane z wagonów voestalpine bezpośrednio w przygotowane lokalizacje.

W kolejnym kroku bloki zostały połączone tymczasowo, osypane tłuczniem, podbite i zespawane. W dniu 11 sierpnia rozjazdy zostały podłączone do systemu sterowania dostarczonego przez firmę Kombud, a następnie wyregulowane i uruchomione przez pracowników voestalpine Signaling Sopot.

"Sukces tego projektu jest sukcesem zbiorowym, na który składają się zabudowa i wzorowa eksploatacja wcześniej dostarczonych rozjazdów voestalpine z systemem Hydrostar na stację Szeligi, wieloletnia promocja nowoczesnych rozwiązań dostaw i technologii rozjazdów propagowana w Polsce przez voestalpine, odwaga i wizjonerstwo kierownictwa PKP PLK i dostosowanie technologii robót i sprzętu do tej nowoczesnej metody wymiany rozjazdów w systemie „plug & play”, jaką zaprezentowała firma Porr Polska" – napisał producent rozjazdów w komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Biała Rawska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Biała Rawska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS