Partnerzy serwisu:

Szwajcaria: Dwa lata opóźnień Bombardiera w dostawach piętrusów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/Publics/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Szwajcaria: Dwa lata opóźnień Bombardiera w dostawach piętrusów
Szwajcarska kolej SBB poinformowała, że realizacja kontraktu na dostawę 59 piętrowych pociągów będzie realizowana z opóźnieniem. Producent nie zdąży z dotrzymaniem harmonogramu dostaw.

Kontrakt na dostawę 59 pociągów piętrowych Koleje Szwajcarskie SBB podpisały w maju 2010 roku. Wart blisko 1,5 mld euro kontrakt jest największym jednorazowym zamówieniem SBB w historii firmy. Jest to również pierwsze zamówienie na dostawę piętrowych zespołów trakcyjnych z systemem wychylnego pudła. Gotowe składy miały wyjechać na szwajcarskie tory już w grudniu minionego roku. Ostatni skład miał trafić do zamawiającego z końcem roku 2019.

Przewoźnik poinformował ostatnio, że pierwsze składy nie wyjadą na tory wcześniej niż w grudniu roku 2015. W oświadczeniu SBB czytamy: "Umowa pomiędzy SBB i Bombardierem przewiduje kary za niedotrzymanie terminów dostaw dla producenta. SBB liczy się z tym, że ze względu na skalę zamówienia i wysokość kar, może trwać długi spór pomiędzy dostawcą a zamawiającym. Jednak zarówno SBB, jak i Bombardier zrobią wszystko, aby pociągi znalazły się na torach jak najszybciej".

W przetargu na dostawę 59 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla SBB startowały: Bombardier, Siemens i Stadler. Zakupione pociągi będą przeznaczone do obsługi połączeń dalekobieżnych. W każdym z nich znajdzie się restauracja oraz przestrzeń dla rodzin. Pociągi będą wyposażone w gniazdka oraz internet zarówno w pierwszej, jak i drugiej klasie. W zespołach znajdzie się także przestrzeń przeznaczona do prowadzenia spotkań biznesowych.

Pociągi powstają w dwóch zakładach producenta: w Villeneuve oraz Görlitz. Kontrakt zawiera opcję zwiększenia zamówienia o kolejnych 100 pociągów.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Tabor i technika

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Michał Szymajda 16 stycznia 2021

Bombardier dostarczy system ETCS Baseline 3 dla 73 lokomotyw Traxx z Railpool

Tabor i technika

Bombardier z kontraktem na 40 dodatkowych tramwajów dla Zurychu

Zintegrowany transport

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX

Tabor i technika

Bombardier dostarcza pojazdy dla kolei jednoszynowej w Bangkoku

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Tabor i technika

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Michał Szymajda 16 stycznia 2021

Bombardier dostarczy system ETCS Baseline 3 dla 73 lokomotyw Traxx z Railpool

Tabor i technika

Bombardier z kontraktem na 40 dodatkowych tramwajów dla Zurychu

Zintegrowany transport

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX

Tabor i technika

Bombardier dostarcza pojazdy dla kolei jednoszynowej w Bangkoku

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5