Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szmit: Tunel średnicowy pod Łodzią na początkowym etapie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm/ep, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szmit: Tunel średnicowy pod Łodzią na początkowym etapie
– Obecnie wciąż trwają prace nad opracowaniem pełnego studium wykonalności budowy tunelu średnicowego pod Łodzią. Tak więc tutaj jesteśmy na początkowym etapie wykonywania prac – poinformował w sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Wczoraj w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit odnosił się do pytań o bieżącą działalność resortu. Odpowiadał m.in. na pytania dotyczące budowy tunelu średnicowego pod Łodzią. – W ramach prac przygotowawczych do nowej perspektywy opracowywane jest studium wykonalności dla budowy linii kolejowej w tunelu do stacji Łódź Fabryczna, do linii nr 15. To projekt ujęty w ramach POIiŚ 2007–2013. Łączna wartość zadania to 3 mln zł – przypomniał Szmit.

– Obecnie wciąż trwają prace nad opracowaniem pełnego studium wykonalności. Tak więc tutaj jesteśmy na początkowym etapie wykonywania prac. Ocena przeprowadzonych analiz w ramach projektu przygotowawczego i wybór wariantu tunelu zostaną dokonane zgodnie z istniejącymi standardami, w oparciu o obowiązujące przepisy i wytyczne właściwych organów. PKP PLK dokłada tu wszelkich starań, także w zakresie spełnienia postulatów społecznych artykułowanych przez władze samorządowe, jednak do czasu zakończenia prac nie jest możliwe wskazanie konkretnego przebiegu tunelu oraz lokalizacji przystanków – stwierdził Szmit.

Jak dodał, gdy będą zakończone prace przygotowawcze, na pewno zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne. – No i mam nadzieję, że te konsultacje nie spowolnią procesu. Mamy w kraju liczne wypadki, że, co jest zrozumiałe, część takich czy innych wskazań lokalizacyjnych nie podoba się mieszkańcom, rodzą się wtedy protesty, które spowalniają proces inwestycyjny. Miejmy nadzieję, że w tym wypadku uda nam się tego uniknąć, ale nie wszystko zależy od woli rządu czy Polskich Linii Kolejowych, które realizują tę inwestycję – podsumował Szmit.

Więcej na portalu Rynek Infrastruktury.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5