– Obecnie wciąż trwają prace nad opracowaniem pełnego studium wykonalności budowy tunelu średnicowego pod Łodzią. Tak więc tutaj jesteśmy na początkowym etapie wykonywania prac – poinformował w sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.
Wczoraj w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit odnosił się do pytań o bieżącą działalność resortu. Odpowiadał m.in. na pytania dotyczące budowy tunelu średnicowego pod Łodzią. – W ramach prac przygotowawczych do nowej perspektywy opracowywane jest studium wykonalności dla budowy linii kolejowej w tunelu do stacji Łódź Fabryczna, do linii nr 15. To projekt ujęty w ramach POIiŚ 2007–2013. Łączna wartość zadania to 3 mln zł – przypomniał Szmit.
– Obecnie wciąż trwają prace nad opracowaniem pełnego studium wykonalności. Tak więc tutaj jesteśmy na początkowym etapie wykonywania prac. Ocena przeprowadzonych analiz w ramach projektu przygotowawczego i wybór wariantu tunelu zostaną dokonane zgodnie z istniejącymi standardami, w oparciu o obowiązujące przepisy i wytyczne właściwych organów. PKP PLK dokłada tu wszelkich starań, także w zakresie spełnienia postulatów społecznych artykułowanych przez władze samorządowe, jednak do czasu zakończenia prac nie jest możliwe wskazanie konkretnego przebiegu tunelu oraz lokalizacji przystanków – stwierdził Szmit.
Jak dodał, gdy będą zakończone prace przygotowawcze, na pewno zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne. – No i mam nadzieję, że te konsultacje nie spowolnią procesu. Mamy w kraju liczne wypadki, że, co jest zrozumiałe, część takich czy innych wskazań lokalizacyjnych nie podoba się mieszkańcom, rodzą się wtedy protesty, które spowalniają proces inwestycyjny. Miejmy nadzieję, że w tym wypadku uda nam się tego uniknąć, ale nie wszystko zależy od woli rządu czy Polskich Linii Kolejowych, które realizują tę inwestycję – podsumował Szmit.
Więcej na portalu Rynek Infrastruktury.pl