NUMER 06/2017
NUMER 06/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej w aglomeracjach
szukaj
Śledź nas:

Sześć ofert na remont fragmentu nadodrzanki

| Martyn Janduła 17.03.2017 0

Sześć ofert na remont fragmentu nadodrzanki
Gryfino, linia kolejowa nr 273Fot. Travelarz, CC BY-SA 3.0 pl
Podniesienie prędkości do 120 km/h to efekt zaplanowanych przez PKP PLK prac na nadodrzance, czyli linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina. Zarządca infrastruktury właśnie otworzył koperty na zaprojektowanie i wykonanie remontu jednego odcinka tego szlaku.
W systemie „projektuj i buduj” rozpisany został przez PKP PLK przetarg, który dotyczy fragmentu linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin. Tym razem zakresem robót objęty zostanie szlak z Mieszkowic do Dolnej Odry. Wykonawca najpierw będzie musiał opracować dokumentację projektową, a później, na jej podstawie, przystąpić do prac budowlanych.

Wymiana torów

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową. Modernizacja obejmie nawierzchnię torową i podtorza na drugim torze na szlaku Mieszkowice – Godków w km 285,000 do km 286,750 oraz na torze pierwszym na szlaku Krzywin Gryfiński – Dolna Odra w km 315,504 do km 315,750. Prace obejmą także oba tory na stacji Godków, Chojna i Krzywin Gryfiński.

Zadaniem wykonawcy będzie także modernizacja peronów. Długość 150 metrów oraz wysokość 0,76 m nad główką szyny mają zyskać: jednokrawędziowy peron nr 1 na stacji Krzywin Gryfiński, perony jednokrawędziowe nr 1 i 2 na przystanku osobowym Widuchowa, peronu na przystanku Pacholęta oraz peronu nr 1 na posterunku Chojna. Prace mają sprowadzać się do likwidacji części pozostałej peronów, likwidacji zbędnego oświetlenia, modernizacji oświetlenia na peronie, odtworzenia istniejącego systemu nagłośnienia megafonowego, modernizacji przejścia dla podróżnych między peronami lub dojść dla podróżnych i zabudowy małej architektury (wiaty przystankowej, ławki, kosze na śmieci, gabloty na rozkład jazdy, tablice z nazwą stacji).

Spora oszczędność

Szacunkowa wartość zadania to 29,077 mln zł brutto. Do PKP PLK trafiło sześć kopert z ofertami. Jednym z kryteriów było zadeklarowanie terminu zakończenia robót. Tutaj wszyscy podali 14 listopada 2017 roku. Decydująca okaże się zatem cena. Tutaj najtańszą ofertę złożyło Mota-Engil Central Europe z Krakowa na kwotę 18,7 mln zł brutto. Druga w kolejności oferta jest aż o 4,5 mln zł droższa i pochodzi od niemieckiego konsorcjum Schweerbau i SBM – 22,3 mln zł brutto. Udział w postępowaniu przetargowym wzięli również poznańska Alusta – 22,6 mln zł, niemiecki BUG – 24,5 mln zł, Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TOR – 25,1 mln zł oraz KZN Rail – 34,7 mln zł.

Linia kolejowa nr 273 Wrocław Główny – Szczecin jest linią zelektryfikowaną, magistralną i dwutorową. Realizacja zadania pozwoli na poprawę przepustowości linii nr 273 w okolicy Szczecina dzięki przywróceniu prędkości konstrukcyjnych i podniesieniu prędkości z obowiązującej 50 km/h do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 70 km/h dla pociągów towarowych wraz z likwidacją ograniczeń prędkości do 50 km/h. Prace zapewnią także efektywną trasę objazdową dla linii nr 351 i pozwolą na uzyskanie maksymalnego dopuszczalnego nacisku na oś – 221kN.

Zadanie pochodzi z projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odc. Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (331)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (331)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2017
NUMER 06/2017
W bieżącym numerze nasz raport poświęciliśmy odpowiedzi na pytanie, czy kolej ma szansę na dotrzymanie kroku szybko rozwijającym się miastom. Ponadto w tym wydaniu można znaleźć rozmowy z prezesami Przewozów Regionalnych, Urzędu Transportu Kolejowego, Pesy Bydgoszcz, Trakcji PRKiI oraz Kolei Ukraińskich. Obszernie podsumowujemy rok nowego zarządu PKP PLK a w dziale pasażer wyjaśniamy, dlaczego to Dolny Śląsk, a nie Mazowsze staje się najbardziej "kolejowym" regionem w Polsce. Nasi felietoniści zerkają natomiast na transport szynowy w Wielkiej Brytanii.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS