NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Sześć ofert na remont fragmentu nadodrzanki

| Martyn Janduła 17.03.2017 0

Sześć ofert na remont fragmentu nadodrzanki
Gryfino, linia kolejowa nr 273Fot. Travelarz, CC BY-SA 3.0 pl
Podniesienie prędkości do 120 km/h to efekt zaplanowanych przez PKP PLK prac na nadodrzance, czyli linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina. Zarządca infrastruktury właśnie otworzył koperty na zaprojektowanie i wykonanie remontu jednego odcinka tego szlaku.
W systemie „projektuj i buduj” rozpisany został przez PKP PLK przetarg, który dotyczy fragmentu linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin. Tym razem zakresem robót objęty zostanie szlak z Mieszkowic do Dolnej Odry. Wykonawca najpierw będzie musiał opracować dokumentację projektową, a później, na jej podstawie, przystąpić do prac budowlanych.

Wymiana torów

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni torowej na nową. Modernizacja obejmie nawierzchnię torową i podtorza na drugim torze na szlaku Mieszkowice – Godków w km 285,000 do km 286,750 oraz na torze pierwszym na szlaku Krzywin Gryfiński – Dolna Odra w km 315,504 do km 315,750. Prace obejmą także oba tory na stacji Godków, Chojna i Krzywin Gryfiński.

Zadaniem wykonawcy będzie także modernizacja peronów. Długość 150 metrów oraz wysokość 0,76 m nad główką szyny mają zyskać: jednokrawędziowy peron nr 1 na stacji Krzywin Gryfiński, perony jednokrawędziowe nr 1 i 2 na przystanku osobowym Widuchowa, peronu na przystanku Pacholęta oraz peronu nr 1 na posterunku Chojna. Prace mają sprowadzać się do likwidacji części pozostałej peronów, likwidacji zbędnego oświetlenia, modernizacji oświetlenia na peronie, odtworzenia istniejącego systemu nagłośnienia megafonowego, modernizacji przejścia dla podróżnych między peronami lub dojść dla podróżnych i zabudowy małej architektury (wiaty przystankowej, ławki, kosze na śmieci, gabloty na rozkład jazdy, tablice z nazwą stacji).

Spora oszczędność

Szacunkowa wartość zadania to 29,077 mln zł brutto. Do PKP PLK trafiło sześć kopert z ofertami. Jednym z kryteriów było zadeklarowanie terminu zakończenia robót. Tutaj wszyscy podali 14 listopada 2017 roku. Decydująca okaże się zatem cena. Tutaj najtańszą ofertę złożyło Mota-Engil Central Europe z Krakowa na kwotę 18,7 mln zł brutto. Druga w kolejności oferta jest aż o 4,5 mln zł droższa i pochodzi od niemieckiego konsorcjum Schweerbau i SBM – 22,3 mln zł brutto. Udział w postępowaniu przetargowym wzięli również poznańska Alusta – 22,6 mln zł, niemiecki BUG – 24,5 mln zł, Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TOR – 25,1 mln zł oraz KZN Rail – 34,7 mln zł.

Linia kolejowa nr 273 Wrocław Główny – Szczecin jest linią zelektryfikowaną, magistralną i dwutorową. Realizacja zadania pozwoli na poprawę przepustowości linii nr 273 w okolicy Szczecina dzięki przywróceniu prędkości konstrukcyjnych i podniesieniu prędkości z obowiązującej 50 km/h do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 70 km/h dla pociągów towarowych wraz z likwidacją ograniczeń prędkości do 50 km/h. Prace zapewnią także efektywną trasę objazdową dla linii nr 351 i pozwolą na uzyskanie maksymalnego dopuszczalnego nacisku na oś – 221kN.

Zadanie pochodzi z projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odc. Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecin (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecin (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS