Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Sześć firm chętnych do wybudowania hali w Sochaczewie dla Kolei Mazowieckich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Sześć firm chętnych do wybudowania hali w  Sochaczewie dla Kolei Mazowieckich
Mat. Koleje Mazowieckie
W piątek, 22 września, otwarto wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy na wybór partnera prywatnego dla przedsięwzięcia pn. Zaprojektowanie i wybudowanie oraz eksploatacja hali utrzymaniowo-naprawczej pojazdów kolejowych w Sochaczewie (obejmującej świadczenie usług w poziomie utrzymania P4). Projekt ma zostać zrealizowany w oparciu o formułę partnerstwa publiczno-prywatnego.

Wnioski złożyły następujące firmy: Alstom Konstal S.A., Bombardier Transpotation Polska Sp. z o.o., Aldesa Development Sp. z o.o., Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S. A., konsorcjum Stadler Service Polska Sp. z o.o. – Lider i Stadler Polska Sp. z o.o. – Partner, a także Mallena Investments Sp. z o.o.

– Cieszę się, że nasz projekt spotkał się z tak dużym zainteresowaniem. Realizacja takiej inwestycji w formie partnerstwa publiczno-prywatnego nie jest jeszcze zbyt popularna w Polsce, ale Koleje Mazowieckie lubią nowatorskie i trudne wyzwania. Wybudowanie hali utrzymaniowo-naprawczej jest dla nas projektem strategicznym, który w przyszłości przełoży się na lepsze funkcjonowanie spółki. To, obok zakupu
71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, największe przedsięwzięcie Kolei Mazowieckich w historii istnienia firmy i ogromna praca na najbliższe lata – wskazuje Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Ogłoszenie dotyczące projektu wybudowania hali utrzymaniowo-naprawczej pojazdów kolejowych w Sochaczewie zostało upublicznione w czerwcu tego roku. Przedmiotem umowy będzie wspólna realizacja przedsięwzięcia, w ramach którego partner prywatny zobowiąże się do poniesienia wydatków na budowę obiektu, do jego utrzymania oraz zarządzania nim, a spółka Koleje Mazowieckie będzie zlecała w ramach wieloletniej umowy naprawy taboru w poziomie P4. Ponadto partner prywatny będzie miał możliwość prowadzenia własnej działalności zarobkowej, czyli uprawnienie do eksploatowania bazy na zasadach komercyjnych. Koleje Mazowieckie dysponują gruntem o powierzchni ponad 6,5 ha z przeznaczeniem na inwestycję w Sochaczewie.

W dalszym etapie postępowania komisja przetargowa będzie weryfikować wnioski pod względem formalnym, a następnie zostaną wysłane zaproszenia do udziału w negocjacjach do tych podmiotów, których wnioski nie zostaną odrzucone. Negocjacje z potencjalnymi wykonawcami będą dotyczyć m.in. aspektów technicznych, finansowych i prawnych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5