NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Szczecin Główny podczas wielkiego remontu. Pasażerowie narzekają

| Michał Szymajda 17.05.2018 41

Szczecin Główny podczas wielkiego remontu. Pasażerowie narzekają
Modernizacja stacji Szczecin GłównyFot. PKP PLK
Pasażerowie nie szczędzą słów krytyki kolejarzom przy okazji modernizacji peronów stacji Szczecin Główny. Sporo uwag mają też do funkcjonalności stacji, wyremontowanej i oddanej do użytku zaledwie dwa lata temu.
Roboty budowlane na stacji Szczecin Główny rozpoczęły się jesienią 2017 roku. Gruntownie zmodernizowane będą perony 2 i 3 (pozostałe zostały już przebudowane w ramach pierwszego etapu modernizacji), które zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Niestety, prace, jak to zwykle bywa, mają wpływ na dostępność dworca i jego przepustowość.

Czy Szczecin Główny przyjmie pociągi sezonowe?

– Już w tej chwili pociągi mają problem z punktualnym odjazdem i dojazdem do stacji, bo czynna jest połowa krawędzi peronowych, a z części mogą odjeżdżać jedynie krótkie, maksymalnie 6-7 wagonowe pociągi. Co będzie w sezonie, gdy ze Szczecina odjeżdżają dodatkowe pociągi do miejscowości nadmorskich? – pyta zaniepokojony czytelnik? Okazuje się, że na szczęście PKP PLK wzięło pod uwagę konieczność odprawiania większej liczby składów w sezonie letnim.

– Aktualnie na stacji Szczecin Gł. czynne są 4 krawędzie peronowe (cztery są zamknięte). W okresie letnim (od 23 czerwca) czynnych będzie 6 krawędzi peronowych, co zabezpieczy w pełni wymaganą zdolność przepustową stacji – odpowiada Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK.

Uwagi są jednak także do obiektu dworcowego, zarządzanego przez PKP SA. Nowy budynek (dołączony do starego, także zmodernizowanego obiektu) zbudowany w 2016 roku często znajduje się w ogniu krytyki. Choćby dlatego, że w nowym obiekcie nie powstałą ani jedna nowa kasa biletowa (są wyłącznie automaty biletowe).

Dworzec daleki od ideału. PKP SA odpowiada

– W dwa lata po oddaniu budynków, wszystko idzie ku staremu. Bardzo często nie działają schody ruchome, uszkodzonego oświetlenia nikt nie wymienia, a na domiar złego z dworca zniknęło Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity, co skazuje ludzi na stanie w kolejkach tak samo długich jak przed remontem – poinformował nas czytelnik. Na domiar złego, o czym informuje Radio Szczecin, awarii na dworcu ulega system informacji pasażerskiej.

PKP SA twierdzi jednak, że należycie zajmuje się obiektem. A schody nie działają wtedy, gdy nikt z nich nie korzysta.

Systematycznie przeprowadzany jest serwis i konserwacja schodów ruchomych na dworcu w Szczecinie. Ewentualne awarie na bieżąco zgłaszane są do serwisantów. Warto przy tym zaznaczyć, że schody mają wbudowany system automatycznego zatrzymania, co oznacza, że nie poruszają się w momencie, kiedy podróżni z nich nie korzystają – odpowiada Aleksandra Grzelak, z biura komunikacji i promocji PKP SA. Dodaje, że informacja pasażerska jest dostępna na elektronicznych wyświetlaczach i na papierowych rozkładach jazdy, a ponadto wygłaszane są także komunikaty głosowe.
Dodatkowo podróżni mogą uzyskać informację w kasach biletowych. Decyzję o zamknięciu Centrum Obsługi Klienta na dworcu podjęło PKP Intercity – napisała w mailu przedstawicielka PKP SA.

Więcej informacji na temat modernizacji stacji Szczecin Główny, która zakończy się w 2019 roku, można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5