Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

System do zmiany rozstawu kół Talgo już przy granicy polsko-białoruskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-01-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Koleje Białoruskie/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
System do zmiany rozstawu kół Talgo już przy granicy polsko-białoruskiej
Koleje Rosyjskie RŻD wielkimi krokami przygotowują się do uruchomienia międzynarodowych pociągów zestawionych z wagonów Talgo. Na białoruskiej sieci kolejowej zainstalowano właśnie tor i specjalne systemy do zmiany rozstawu kół. Niebawem ruszą jego testy.

Specjaliści z Kolei Białoruskich i inżynierowie z hiszpańskiej firmy Talgo zainstalowali w Brześciu specjalny tor z systemem do zmiany rozstawu kół w pociągach. Instalacja wymagała przebudowy torów, systemu sterowania oraz instalacji wyposażenia elektrycznego. Projekt jest wdrażany wspólnie przez Koleje Białoruskie i Koleje Rosyjskie.

Dzięki systemowi, koła pociągu z rozstawu szerokotorowego na normalnotorowy i odwrotnie będą przechodziły płynnie w trakcie powolnej jazdy. Dotychczasowy system podnoszenia wagonów i wymiany wózków powoduje, że pociąg traci około 2 godzin. Dzięki rozwiązaniu, zmiana rozstawu kół i odprawa celna powinny potrwać nie dłużej niż 30 min. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to certyfikaty niezbędne do eksploatacji zainstalowanych urządzeń w Brześciu kolejarze otrzymają do końca pierwszego kwartału tego roku.

Trzy na zachód. Cztery w Rosji

Całe zamówienie Kolei Rosyjskich RŻD obejmuje 7 składów. Cztery z nich zostaną skierowane do obsługi linii Moskwa – Niżny Nowogród, gdzie do tej pory kursowały m. in. pociągi Sapsan. Te zostaną z kolei przekierowane na linię Moskwa – Petersburg, dzięki czemu w tej relacji uda się wprowadzić połączenia w równych odstępach czasowych.

Pozostałe trzy pociągi będą przystosowane do jazdy po torze o rozstawie szyn zarówno 1520, jak i 1435 mm. Pociągi ze specjalnym systemem zmiany rozstawu kół będą skierowane do obsługi linii Moskwa – Mińsk – Warszawa – Berlin. Czas podróży do Berlina ma skrócić się o 7 godzin i łącznie z kontrolami celnymi i granicznymi wyniesie maksymalnie 18 godzin.

We wszystkich pociągach znajdzie się system wychylnego pudła, który będzie systemem pasywnym. Każdy pociąg będzie zestawiony z 18 wagonów dla pasażerów oraz dwóch wagonów technicznych. W pociągach znajdzie się przestrzeń restauracyjna, będą też przedziały sypialne. Wszystkie pociągi będą klimatyzowane oraz będą wyposażone w toalety z zamkniętym obiegiem.

W Polsce na razie cisza

20 wagonów z systemem zmiany rozstawu kół trafiło już w sierpniu 2014 r. z Hiszpanii do Berlina. Producent dostarczył je do Niemiec, aby przetestować ich działanie na niemieckiej sieci kolejowej. Testy prowadzone są również w Rosji, a niebawem rozpoczną się w Białorusi. Tymczasem  żadnych informacji w tej sprawie nie ma, jeśli chodzi o Polskę. – Jak na razie Koleje Rosyjskie nie wystąpiły do nas z propozycją współpracy – poinformowała,, Rynek Kolejowy" Beata Czemerajda z biura prasowego przewoźnika, który mógłby prowadzić wagony przez terytorium Polski. UTK również nie ma żadnych informacji w sprawie zamiaru RŻD, dotyczącego prowadzenia pociągów przez Polskę. – Do Urzędu Transportu Kolejowego nie wpłynął wniosek firmy Talgo o wydanie zezwolenia na dopuszczenie wagonów do eksploatacji – informuje Grzegorz Mazur z biura prasowego UTK.


Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

DB kupi 56 kolejnych szybkich zestawów push-pull od Talgo

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Tabor i technika

Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów

Łukasz Malinowski 25 stycznia 2023

12-letnie, nieużywane zestawy Talgo z USA do… Nigerii

Tabor i technika

Koleje Hiszpańskie kupują głowice napędowe do pociągów AVE

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5