NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

Syryjczyk: Tramwaj chorążym postępu w transporcie szynowym?

| Tadeusz Syryjczyk, Rynek Kolejowy 01.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
2015-08-01 08:30:20 Autor: zeus04
---.133.22.13
No i czemu takie porównania miałyby służyć? Unikam tramwajów jak tylko mogę, a gdzie bym się z domu nie obejrzał i nie rzucił kamieniem, to trafie w tramwaj ;) Ostatnie osiem lat chodziłem na dworzec kolejowy pieszo 3 km, bo tramwaj to taki pewny środek transportu że hej ;) Najwięcej innowacji zawierają...zabawki dla dzieci
2015-08-01 09:02:29 Autor: asm.
---.dynamic.chello.pl
Bo niektórzy patrzą na tramwaje zza kierownicy samochodu...
Tramwaj nigdy samochodem nie będzie i ścigał się z autami nie będzie. Bo nie tylko o prędkość maksymalną tu chodzi, ale o łatwą dostępność linii tramwajowej blisko miejsca zamieszkania, przystępność, pojemność wagonu, "symbiozę" tramwaju ściśle z ruchem pieszo - rowerowym, a piesi i rowerzyści są równie znienawidzeni przez aroganckich kierowców samochodów, jak tramwaje i jeszcze bardziej autobusy miejskie.

Powrót i renesans tramwajów w miastach na 6 kontynentach, świadczy o tym że ten środek transportu publicznego jest najlepszym rozwiązaniem dla miast powyżej 100 000 mieszkańców, lepszy niż mega - kosztowne metro, lepszy niż autobusowa "stonka", najbliższy mieszkańcom, świetnie wpisujący się w strukturę zabudowy miejskiej, podmiejskiej, zunifikowany, ale też dopasowany do lokalnych warunków i tradycji, w wielu odmianach, uliczny, poruszający się po wydzielonych torowiskach, w tunelach i estakadach, także pełniący rolę - premetra i kolejki podmiejskiej.
2015-08-01 10:33:18 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Bez przesady z tym renesansem trombajów. Przecież w skali świata nie przywrócono nawet 1% zlikwidowanych linii trombajowych.
2015-08-01 10:34:15 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ asm - w jakim sposób trombaj jest najbliższy mieszkańcom?

Przecież trombaj w odróżnieniu od busa nie pojedzie po asfalcie, a to asfalt jest wszędzie a nie tory trombajowe.
2015-08-01 12:02:27 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
W trombajach mimo tych wszystkich innowacji nie zmieniła się prędkość - w Warszawie 19-24 km/h, a więc tyle co rowerem. Komputerek w furze, gdy jeżdżę po Warszawie pokazuje mi 35 km/h. Rower i fura jeżdżą jednak door to door, dlatego uważam że trombaje do zaorania. Olsztyn cały rozkopany i wczoraj stałem w wielkich korach pod Hbf, bo se wymyślili odbudowę trombaja. W cennym centrum miasta pod Hbf będą 4 tory postojowe z peronami dla trombaja. Bezużyteczne dla innych pojazdów, pieszych, ani nie dające zieleni czy jakiekolwiek innej funkcji. Trombaje powinny się ostać tylko w muzeum obok telegrafu i dalekopisu.
2015-08-01 13:00:09 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
Tak Aron, bo pod każdym domem jest przystanek na którym zatrzymuje się buc kartoflany xD
2015-08-01 17:17:09 Autor: Tramwajarz
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-01 17:43:28 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Mnie w technikum kolejowym w Krakowie uczono głupot, ze trakcja elektryczna jest najbardziej opłacalna. A to totalna kicha, bo opłacalna jest tylko w krajach biednych, pozbawionych źródła ropy naftowej. Trakcja spalinowa w USA, gdzie USA obecnie jest mocarstwem światowym w wydobyciu ropy z łupków. Gdzie ropa w USA, jest tańsza od butelki wody gazowanej importowanej z Polski „Nałęczowianka”. Trakcja spalinowa, jest najbardziej opłacalna, i bardzo tania w utrzymaniu pojazdów kolejowych, jak budowa sieci trakcyjnej i podstacji. Trakcja spalinowa czy elektryczna, zależy tylko warunków panujących w różnych krajach, i dlatego jest różny dla różnych krajów.
2015-08-01 18:50:34 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@tramwajarz
W Polszy nie ma (i raczej nie będzie) szybkich tramwajów niekolidujących z ruchem ulicznym, więc magicznych 24 km/h nasze trombaje nie przeskoczą.
Bergen to gdzieś daleko u Wikingów. Ja od Wikingów znam tylko Islandię, gdzie nie ma ani 1 km toru ni trombaja ni puciongu i jakoś tam sobie radzą z transportem.
@głos z USA
W Polszy ponoć gazu też nie brakuje, ino łupki u nas nieco głębiej niż w US, ale nie to jest największym problem. Gazprom, Novotec itp.mafie z Rossiji opłaciły "ekologów" (ekofaszystów w istocie), iżby straszyły, że szczelinowanie hydrauliczne zatruje wody podziemne w naszej pięknej Polszy i ludzie od tego pomrą jak pierwotniaki malarii od DDT.
2015-08-01 18:57:51 Autor: A
---.158.218.6.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nawet super tania ropa nie zwiększy śmiesznie niskiej efektywności silnika spalinowego. W dalszym ciągu bardziej opłaca się ropę przetworzyć na prąd.
2015-08-01 19:18:06 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@A
U mnie butla na LPG zamiast koła zapasowego, które leży między fotelami + wiecznie pusty bak na wachę to skrajna nieefektywność w wykorzystaniu miejsca w furze, ale jakoś bardziej mi się opłaca niż super przemyślane autka hybrydowe czy elektryczne za 80.000zł
2015-08-01 19:26:50 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post A:
"Nawet super tania ropa nie zwiększy śmiesznie niskiej efektywności silnika spalinowego. W dalszym ciągu bardziej opłaca się ropę przetworzyć na prąd. "
@A

Ciekawy jestem ile rocznie kosztuje w Polsce samo utrzymanie sieci, pantograf, wkładek do pantografów, malowanie słupów trakcyjnych, wszelkich zatrzymań z powodu uszkodzenia sieci, etc?. W USA lejesz i jedziesz!!!.
2015-08-01 21:24:53 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@głos z USA
W Polszy też lejesz i jedziesz, tylko wacha stoi po 6 US $ za galon. Dla porównania Ty za ile ostatnio brałeś regular w Illinois? Jeździ w US w ogóle ktoś na CNG lub LPG?
2015-08-01 21:53:48 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
Nie ma się co martwić o tramwaje w dużych miastach. Te cieszą się popularnością, pomimo że miejscami infrastruktura tramwajowa pozostawia wiele do życzenia. Lista miast na świecie, do których powróciły tramwaje jest długa i stale się wydłuża. Łatwiej jest wymienić miasta do których jeszcze nie wprowadzono komunikacji tramwajowej, jak i te w które ciężko ulokować je tam ze względu na brak miejsca na torowiska, jak nasza Gdynia, albo niemiecki Hamburg, czy amerykański Nowy Jork. To że trwa 'renesans' tramwajów na świecie nie jest przypadkiem, a ludzie tymi chętnie podróżują, dobre napełnienia wagonów o tym świadczą, wzrost przewożonych ogółem pasażerów i rosnące wpływy ze sprzedaży biletów w niektórych miastach.
2015-08-02 07:11:41 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@hucinski
Czy jeśli na całym świecie coś staje się popularne to znaczy, że jest to słuszne?
Na całym świecie z każdym rokiem coraz więcej ludu ćpa, robi sobie tatuaże i ozdabia kolczykami w dziwnych miejscach upadabniajac się do zwierząt i pierwotnych ludów z Papui Nowej Gwinei. Czy to jest słuszne?
Z mojej krótkiej sondy ulicznej w Olszynie wynika, że entuzjastów odbudowy trombaja tu za dużo nie ma, ale będę pytał dalej i może jakiegoś spotkam..
2015-08-02 08:56:32 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
Mieszkańcy Olsztyna mieli do wyboru w konsultacjach społecznych:
- wariant za rozwijaniem komunikacji autobusowej
- wariant autobus + trolejbus
- autobus + tramwaj (trolejbus + tramwaj).

Wybrali wariant autobus + tramwaj. I to w zupełności wystarczy. Nie trzeba więcej pytać.
2015-08-02 09:17:35 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
A skąd kolega w Krakowie to wie?
2015-08-02 19:54:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - przede wszystkim nie ma żadnego renesansu trombajów na świecie. Nie przywrócono nawet 1% zlikwidowanych kiedyś linii trombajowych.
2015-08-03 07:38:24 Autor: ktoś
---.18.61.1
Panie Syryjczyk. Piesze Pan tak sobie aby coś napiasać i "kasa leci" takie związkowe marudzenie. Za rządu Buzka niejaki Balcerowicz po reformie administracyjnej zatrzymał rozwój tramwaju na Śląsku na długie lata i co Pan wtedy robił jako MT? Tu kolega narzeka że go źle uczyli w szkole i ma rację bo tramwaj to kosztowna inwestycja tylko dla wysko rozwiniętych cywilizacji do których my się napewno nie zaliczamy ale Norwegia napewno. Potwierdza to już wpis innego kolegi i tam nie ma problemu jest przyjemnie i ekologicznie ( no ale co tam jacyś Wikingowie).Zresztą nie trzeba daleko szukać niedowiarkom proponuję wycieczkę do np. Hanoveru i przejażdżkę tramwajami w tym mieście. Co do USA i łupków to one u nas nie będą wydobywane i temat się zamyka. W dobie rozwoju ekologii spaliny z silnika dla aglomeracji nie służą i nie służą nigdzie. Widać USA ma w głębokim poważaniu ekologię liczy "dulary". A ja zadam pytanie co będzie jak np. Warszawa czy Śląsk zamknie linie tramwajowe i wyjdą w to miejsce autobusy oraz potencjalni pasażerowie tramwaju wybiorą samochody? Niestety lata zapóźnień i bieda powoduje że Pan Syryjczk sam się miota a tym samym wywołuje dyskusje na czasami żenującym poziomie...
2015-08-07 16:45:41 Autor: winIO
---.bb.sky.com

winIO
@Stefan bandera

"ekofaszystów",

"Na całym świecie z każdym rokiem coraz więcej ludu ćpa, robi sobie tatuaże i ozdabia kolczykami w dziwnych miejscach"


Juz sierpien, ale widac ze slonce wciaz grzeje mocno.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS