NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

Symulator kolejowego eko-drivingu przydatny także na uczelniach

| Martyn Janduła 09.01.2017 38

Symulator kolejowego eko-drivingu przydatny także na uczelniach
fot. MJ
Trenażer firmy Reds, to urządzenie, które uczy maszynistów, jak prowadzić pojazd na trasie z zachowaniem efektywności energetycznej. Mówiąc prościej, wyrabia nawyki ekonomicznej jazdy. Dla przewoźników oznacza to przede wszystkim jedno – oszczędności. O pierwszych reakcjach na nowy produkt rozmawiamy z Markiem Cichym, prezesem zarządu Reds.
Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: Jakim zainteresowaniem cieszy się trenażer eko-drivingu na kolei?

Marek Cichy, prezes zarządu Reds: Chcieliśmy na Kongresie Kolejowym w Gdańsku pokazać nasz produkt szerszej publiczności, zwłaszcza kadrze zarządzającej i szefom firm kolejowych. Wizytę tutaj uważamy za bardzo udaną, bo mieliśmy w ciągu dnia więcej przejazdów niż średnio na targach InnoTrans w Berlinie, a przecież już tam nasze stoisko przeżywało prawdziwe oblężenie.

Czy udało się wypracować rekordowe oszczędności w eko-drivingu?

Raczej wyjaśnialiśmy metody uzyskania przyszłych efektów z zastosowania tego urządzenia, niż uczyliśmy bezpośrednio jazdy. Natomiast same rozmowy były bardzo interesujące, przede wszystkim dlatego, że trenażer jest produktem dobrze wpisującym się w potrzeby przewoźników.

Proszę zatem powiedzieć, jaki jest odbiór tego urządzenia wśród przewoźników kolejowych?

Przedstawiciele przewoźników uważają, że pozwala ono w stosunkowo tani sposób uczyć maszynistów techniki jazdy, która będzie efektywna energetycznie. Czyli, innymi słowy, nasze urządzenie może być przydatne w treningu prowadzenia pojazdu, żeby poziom efektywności był możliwie największy.

Urządzeniem tym jakiś czas temu zainteresowały się również Koleje Mazowieckie. Czy przewoźnik ma już je u siebie?

Zgadza się, trenażer był stosowany w Kolejach Mazowieckich podczas okresowych pouczeń maszynistów. Korzystali z niego zarówno maszyniści jak i instruktorzy. Wyrazili oni bardzo pozytywne opinie na jego temat. Decyzja o tym, czy i kiedy trenażery zostaną zainstalowane na stałe jeszcze nie zapadła. Oczekujemy na podjęcie rozmów z dyrekcją KM.

Jest szansa, że w innych spółkach lub podmiotach takie urządzenie znajdzie się w najbliższym czasie?

Myślę, że tak się stanie, dlatego że mieliśmy kilka rozmów, które wskazywały, że takie urządzenie będzie przydatne. Odrębne możliwości, które wydają się być bardzo realne, to użycie trenażera w laboratoriach uczelni wyższych oraz szkolnictwie. Przedstawiciele m.in. Politechniki Gdańskiej odwiedzili nasze stoisko i zainteresowali się urządzeniem, chcą wyposażyć w nie sale szkoleniowe na uczelniach. Będzie ono pomocne w demonstracji, jak istotna jest technika prowadzenia pojazdu, aby uzyskać efektywność energetyczną. Istotnym elementem nauczania jest możliwość samodzielnego „poprowadzenia pociągu”, czyli doznania w wirtualnej rzeczywistości bycia maszynistą. W normalnych warunkach student nie może wsiąść do kabiny maszynisty i pojechać pociągiem.

To jest odwieczny problem polskiego szkolnictwa, że kładzie się nacisk na teorię, a brakuje praktyki.

No właśnie. Nasz trenażer nie w pełni oddaje skomplikowane otoczenie maszynisty, ale umożliwia prostą prezentację tematyki i oczywiście podkreśla znaczenie ekonomiki. Również technika kolejowe chcą z takich urządzeń skorzystać, dlatego, że trenażer – wykorzystując VR – w atrakcyjny sposób pokazuje przyszłym maszynistom tajniki tego zawodu. Myślę, że idąc w tym kierunku, można będzie trenażery proponować szkolnictwu, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (336)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (336)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS