Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Switcher z KZN Bieżanów sprawdzony w boju

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Switcher z KZN Bieżanów sprawdzony w boju
Switcher  – specjalistyczny polski wagon do przewozu i rozładunku rozjazdów kolejowych, wyprodukowany przez KZN Bieżanów został sprawdzony na poligonie badawczym PKP PLK w Świdniku. Jedyny na świecie samowyładowczy wagon z własnymi dźwigami dostarczył rozjazd na podrozjazdnicach strunobetonowych (Rkpd 60E1-190-1:9), który będzie obiektem badań. 

Przedsięwzięcie zostało przeprowadzone w ramach projektu PKP PLK, którego celem jest podniesienie prędkości na rozjazdach krzyżowych (120 km/h) oraz wyraźne poprawienie parametrów eksploatacyjno-utrzymaniowych. PKP PLK zaprosiły do dostarczenia prototypowych rozjazdów wszystkich producentów tych elementów, którzy mają fabryki w Polsce.

Standardowo w Polsce rozjazdy po odbiorze fabrycznym są demontowane i przewożone w częściach. Ich ponowny montaż na placu magazynowym zajmuje około tygodnia roboczego i wiąże się z ryzykiem utraty ścisłych parametrów konstrukcyjnych sprawdzonych w trakcie szczegółowych badań w fabryce.

Rozjazd dostarczony bez demontażu

– Jako jedyna spośród zaproszonych firm dostarczyliśmy rozjazd bez jego demontażu, w pełni zachowując wszystkie jego parametry techniczne – mówi Ryszard Leszczyński, prezes zarządu KZN Bieżanów. Dzięki zastosowaniu Switchera, cała operacja zabudowy rozjazdu była kilkakrotnie krótsza niż w przypadku innych producentów. Jesteśmy przekonani, że w trakcie kontrolowanej eksploatacji rozjazdu, PKP PLK uzyska wyższe parametry jakościowe, niż w przypadku rozjazdów dostarczonych w częściach – dodaje prezes Leszczyński.

Rozjazd został dostarczony na poligon badawczy w blokach. Dwa bloki krzyżownic pojedynczych dojechały do Świdnika na specjalistycznym wagonie-platformie, wyposażonym w dźwigi (Switcher +) umożliwiającym samodzielny załadunek i wyładunek, część środkowa zaś na wagonie o wydłużonych platformach (Switcher). Dzięki temu, nie było potrzeby demontażu elementu na części. Wykonawca prac po wyładowaniu rozjazdu ze Switchera, mógł od razu przystąpić do ułożenia go w torze. Pozwoliło to skrócić czas i wyeliminować ewentualne prawdopodobieństwo błędów i niedokładności podczas zabudowy.

Nowatorskie elementy

– W rozjeździe zamontowaliśmy nowatorskie podzespoły, w tym m.in. podrozjazdnicę zespoloną z tzw. wąskim zamknięciem nastawczym. Wykorzystaliśmy również krzyżownice pojedyncze typu insert i podwójne odlewane ze staliwa bainitycznego – informuje Jacek Paś, członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju KZN Bieżanów. – Przy produkcji rozjazdu wykorzystaliśmy własne rozwiązania i opatentowane przez nas technologie konstrukcyjne.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Jedyne w swoim rodzaju! KZN-owe kalendarze charytatywne

Pasażer

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

inf. pras 03 października 2022

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Jedyne w swoim rodzaju! KZN-owe kalendarze charytatywne

Pasażer

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

inf. pras 03 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5