Partnerzy serwisu:
Biznes

Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
16-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd
Rozjazd Rkpd 60E1-190-1:9 na podrozjazdnicach strunobetonowych produkcji Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” został odebrany przez PKP PLK. Nowatorska konstrukcja jest więc już gotowa do transportu w blokach przy pomocy systemu Switcher na poligon badawczy do Świdnika.

13 października przedstawiciele zarządcy sieci kolejowej wraz z pracownikami kontroli jakości KZN „Bieżanów” dokonali odbiorów rozjazdu krzyżowego podwójnego na podrozjazdnicach strunobetonowych. Nowa konstrukcja jest wynikiem działań PKP PLK, która chce podnieść prędkości na rozjazdach krzyżowych (120 km/h) oraz wyraźnie poprawić parametry eksploatacyjno-utrzymaniowe. Dlatego też „peelka” zaprosiła producentów rozjazdów do stworzenia poligonu badawczego w Świdniku. Z oferty skorzystali wszyscy producenci posiadający fabryki w Polsce. – Nasz rozjazd odbierany był jako ostatni, co wynikało wyłącznie z harmonogramu prac wykonawcy na stacji Świdnik. W odróżnieniu od konkurencji zastosowaliśmy krzyżownice pojedyncze typu insert i podwójne odlewane ze staliwa bainitycznego wykonane według własnej technologii. Jako jedyni wyposażyliśmy rozjazd w zamknięcia nastawcze zintegrowane ze stalową podrozjazdnicą własnej produkcji – podkreśla Jacek Paś, członek zarządu, dyrektor handlu i rozwoju KZN „Bieżanów”. – Wniosek jest taki, że jako jedyni, pod względem części stalowej nawierzchni rozjazdu, dostarczamy całkowicie zmodernizowany i kompletny produkt – zaznacza.
 
Co jednak najlepsze, KZN „Bieżanów” dostarczy rozjazd w blokach, wykorzystując system Switcher. Dwa bloki krzyżownic pojedynczych pojadą do Świdnika na specjalistycznym wagonie-platformie wyposażonym w dźwigi (Switcher +) umożliwiającym samodzielny załadunek i wyładunek, część środkowa zaś na wagonie o wydłużonych platformach (Switcher). Obecnie i w Polsce i w Europie standardowy, kolejowy transport blokowy tak dużego i ciężkiego rozjazdu jest możliwy jedynie przy zastosowaniu technologii opatentowanej przez KZN. Transport i rozładunek w miejscu zabudowy (stacja Świdnik) zaplanowany został na początek listopada. – To optymalne rozwiązanie i dla zarządcy i dla wykonawcy. Pierwszy uzyska najwyższą możliwą jakość początkową odpowiadającą sytuacji z odbiorów w fabryce. Natomiast drugi dostanie rozjazd zmontowany i gotowy do ułożenia w torze, co skróci czas i wyeliminuje ewentualne błędy i niedokładności podczas zabudowy – mówi Magdalena Kamińska, kierownik Biura Badawczo-Rozwojowego w KZN „Bieżanów”. – Po oficjalnej prezentacji systemu na wrześniowych targach Trako, czekaliśmy z faktyczną, „torową” premierą systemu na tak spektakularną konstrukcję rozjazdową, chcąc pokazać możliwości systemu. Przypomnę tylko parametry środkowej części tej konstrukcji – waga 31,5 t, długość 20,1 m maksymalna szerokość 3,7 m
 
Rozjazdy dostarczone przez pozostałych producentów na świdnicki poligon badawczy, zostały przywiezione w częściach, po demontażu wykonanym tuż po odbiorach technicznych w fabryce. Ich  ponowny montaż na placu magazynowym zajmie kilkadziesiąt godzin tj. około tygodnia roboczego. Następnie rozjazdy w całości transportowane będą specjalnym dźwigiem w miejsce zabudowy. W przypadku KZN, dzięki zastosowaniu wagonów Switcher, cała operacja zabudowy powinna być co najmniej czterokrotnie krótsza, zaś uzyskana jakość początkowa będzie bez porównania wyższa, co powinno być doskonale widoczne w trakcie kontrolowanej eksploatacji na poligonie badawczym. – Mamy zasadę, że informujemy rynek o swoich osiągnięciach, pokazując konkretne, weryfikowalne czynniki świadczące o naszej przewadze. Projekt Rkpd 60E1-190-1:9 ssb-S doskonale wpisuje się w taką regułę – mówi Ryszard Leszczyński, prezes KZN „Bieżanów”. – Proponujemy zaawansowaną technicznie konstrukcje rozjazdową, wyposażoną w nowatorskie elementy – zamknięcia nastawcze oraz krzyżownice z bainitu – własnej produkcji, która w połączeniu z innowacyjną technologią logistyki i zabudowy opartej na wagonach Switcher, pozwoli na jakościowy skok w sposobie zabudowy rozjazdów na polskiej kolei – dodaje szef spółki i Grupy KZN Bieżanów. 
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

Infrastruktura

Badanie Switchera zakończone

Tabor i technika

Badanie Switchera zakończone

KZN Bieżanów 29 września 2015

Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd

Tabor i technika

Zobacz również:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

Infrastruktura

Badanie Switchera zakończone

Tabor i technika

Badanie Switchera zakończone

KZN Bieżanów 29 września 2015

Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5