W piątek ma się zakończyć remont toru pomiędzy Żórawiną i Strzelinem, dzięki czemu czas jazdy pociągiem na tej trasie, łączącej m.in. Wrocław z Kłodzkiem, skróci się o ponad 20 min.
Odcinek Żórawina – Strzelin leży na linii kolejowej nr 276 Wrocław-Międzylesie. Linia ta została przed kilkoma laty zrewitalizowana na całej długości, a prędkość podwyższono do 80-100 km/godz. Jednak w listopadzie 2013 r. PKP PLK przeprowadziły badania techniczne torów na 22-kilometrowym odcinku Żórawina – Strzelin, które wykazały wady szyn. Z tego powodu konieczne było wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 i 20 km/h na obu torach.
Prace związane z wymianą szyn miały się zakończyć w czerwcu. Jednak się nie zakończyły, w wyniku czego Przewozy Regionalne opublikowały komunikat, iż pociągi nadal kursują z prędkością 20-30 km/godz., dlatego podróżni muszą liczyć się z opóźnieniami.
Jak mówi „RK” Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, dziś prace (na torze nr 2) zostaną zakończone i od jutra ograniczenie prędkości ma zostać usunięte. – Czasowe wydłużenie remontu od 30 czerwca do 3 lipca wynikało z dodatkowych prac na przejazdach kolejowych. Przepraszamy pasażerów za niedogodności w podróży. Prace remontowe toru nr 2 na odcinku Żórawina-Strzelin, rozpoczęły się w maju br. Wymieniono ok. 22 km szyn. Dodatkowo wprowadziliśmy roboty na 9 przejazdach kolejowych, aby wyeliminować możliwe ograniczenia prędkości w ruchu kolejowym oraz poprawić standard i bezpieczeństwo przejazdu przez tory. 3 lipca zaplanowane są odbiory prac na przejazdach, ten zakres robót kosztuje ponad milion zł – mówi Mirosław Siemieniec.
Kolejnym etapem prac będzie remont sąsiedniego toru nr 1. Obecnie trwa kompletowanie materiału dla wykonania robót. Remont torów uwzględniony został w rozkładzie i nie wpłynie na kursowanie pociągów. Wartość całego przedsięwzięcia (wymiany szyn) wykosi ok. 12 mln zł. Efektem będzie przywrócenie technicznych parametrów linii i skrócenie czasu jazdy o ok. 30 min.