Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Strzelin: Pociągi mają przyspieszyć od jutra

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
03-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Strzelin: Pociągi mają przyspieszyć od jutra
W piątek  ma się zakończyć remont toru pomiędzy Żórawiną i Strzelinem, dzięki czemu czas jazdy pociągiem na tej trasie, łączącej m.in. Wrocław z Kłodzkiem, skróci się o ponad 20 min.

Odcinek Żórawina – Strzelin leży na linii kolejowej nr 276 Wrocław-Międzylesie. Linia ta została przed kilkoma laty zrewitalizowana na całej długości, a prędkość podwyższono do 80-100 km/godz. Jednak w listopadzie 2013 r. PKP PLK przeprowadziły badania techniczne torów na 22-kilometrowym odcinku Żórawina – Strzelin, które wykazały wady szyn. Z tego powodu konieczne było wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 i 20 km/h na obu torach.

Prace związane z wymianą szyn miały się zakończyć w czerwcu. Jednak się nie zakończyły, w wyniku czego Przewozy Regionalne opublikowały komunikat, iż pociągi nadal kursują z prędkością 20-30 km/godz., dlatego podróżni muszą liczyć się z opóźnieniami.

Jak mówi „RK” Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, dziś prace (na torze nr 2) zostaną zakończone i od jutra ograniczenie prędkości ma zostać usunięte. – Czasowe wydłużenie remontu od 30 czerwca do 3 lipca wynikało z dodatkowych prac na przejazdach kolejowych. Przepraszamy pasażerów za niedogodności w podróży. Prace remontowe toru nr 2 na odcinku Żórawina-Strzelin, rozpoczęły się w maju br. Wymieniono ok. 22 km szyn. Dodatkowo wprowadziliśmy roboty na 9 przejazdach kolejowych, aby wyeliminować możliwe ograniczenia prędkości w ruchu kolejowym oraz poprawić standard i bezpieczeństwo przejazdu przez tory. 3 lipca zaplanowane są odbiory prac na przejazdach, ten zakres robót kosztuje ponad milion zł – mówi Mirosław Siemieniec.

Kolejnym etapem prac będzie remont sąsiedniego toru nr 1. Obecnie trwa kompletowanie materiału dla wykonania robót. Remont torów uwzględniony został w rozkładzie i nie wpłynie na kursowanie pociągów. Wartość całego przedsięwzięcia (wymiany szyn) wykosi ok. 12 mln zł. Efektem będzie przywrócenie technicznych parametrów linii i skrócenie czasu jazdy o ok. 30 min.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielkopolska: PLK z umową na nowe perony dla kilku pasażerów

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Włoszczowa Północ: Ponad 43 tys. zł za jedno miejsce parkingowe

Zintegrowany transport

Wypadek w Piastowie. Pociąg KM uderzył w ciężarówkę [zdjęcia]

Fotorelacje

Zobacz również:

Wielkopolska: PLK z umową na nowe perony dla kilku pasażerów

Infrastruktura

Rail Baltica – wiadukt w Kobyłce dostępny dla kierowców

Infrastruktura

Włoszczowa Północ: Ponad 43 tys. zł za jedno miejsce parkingowe

Zintegrowany transport

Wypadek w Piastowie. Pociąg KM uderzył w ciężarówkę [zdjęcia]

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5