Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Startują prace przedprojektowe dla Poznańskiej Kolei Aglomeracyjnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Startują prace przedprojektowe dla Poznańskiej Kolei Aglomeracyjnej
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja Poznań Główny
Większą przepustowość linii między stacjami Poznań Główny a Poznań Wschód zapewni budowa trzeciego toru. PKP PLK podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności dla tego zadania. To pierwszy krok dla lepszych i częstszych połączeń w aglomeracji poznańskiej.

Głównym celem budowy trzeciego toru między Poznaniem Głównym a Poznaniem Wschodnim jest zwiększenie przepustowości linii kolejowych Poznańskiego Węzła Kolejowego. Jest to niezbędny warunek do powstania sprawnego systemu Poznańskiej Kolei Metropolitarnej (PKM), która ma być podstawowym elementem budowy zintegrowanego systemu komunikacji publicznej w aglomeracji poznańskiej. Pociągi będą mogły docierać do miast położonych przy dziewięciu liniach kolejowych w promieniu 50 km od Poznania.

– Obecnie między Poznaniem Głównym a Poznaniem Wschodnim kursuje około 180 pociągów na dobę. Zakładany w ramach projektu PKM rozwój połączeń aglomeracyjno – regionalnych oparty jest o znaczne zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów w kierunku wschodnim i północno-wschodnim, w granicach miasta Poznania – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. –Dodatkowy tor wykorzystywany będzie w sytuacjach zakłóceń eksploatacyjnych także do prowadzenia ruchu pociągów dalekobieżnych.

Co sprawdzą autorzy studium?

Studium wykonalności będzie obejmowało analizą układy torowe oraz elementy związane z torem takie, jak nawierzchnia, sterowanie ruchem kolejowym, telekomunikację, łączność, zasilanie elektroenergetyczne, sieć trakcyjną, obiekty inżynieryjne, budynki i budowle, tabor, infrastrukturę obsługi podróżnych, wyposażenie peronów i inżynierię ruchu. Szczególnie istotne będą sprawy dotyczące środowiska, głównie w kontekście przeprawy przez Wartę i Cybinę. Studium ma także określić, czy dla uruchomienia Poznańskiej Kolei Metropolitarnej wystarczy budowa jednego toru, czy dwóch, ewentualnie w jakiej perspektywie czasowej.

Studium wykonalności będzie wsparciem procesu decyzyjnego poprzez obiektywne i racjonalne określenie mocnych i słabych stron projektu, możliwości, zagrożeń z nim związanych i zasobów potrzebnych do jego realizacji oraz oceny szans jego powodzenia. Opracowany raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach będzie podstawą do dalszych prac związanych z realizacją projektu.

Studium będzie gotowe w połowie 2019 r.

4 lipca 2017 r. PLK w swoim imieniu oraz samorządu województwa wielkopolskiego i Poznania podpisały umowę z konsorcjum firm: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu i Schuessler – Plan Inżynierzy z Warszawy na opracowanie studium wykonalności dla projektu „Budowa trzeciego toru na odcinku Poznań Główny – Poznań Wschód”.

Podpisana 4 lipca 2017 r. umowa jest wypełnieniem zapisów podpisanego 10 października 2016 r. Porozumienia między PKP Polskie Linie Kolejowe, samorządem wojewódzkim oraz miastem Poznań o współpracy przy opracowywaniu studium wykonalności i stworzenia raportu oddziaływania tego przedsięwzięcia na środowisko oraz zapisów podpisanej 26 stycznia 2017 r. umowy dotyczącej współfinansowania opracowania studium wykonalności. Wartość podpisanej umowy to prawie 1,3 mln zł netto. Zakończenie wykonania studium zaplanowano na połowę 2019 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKM dotrze do Wronek

Pasażer

PKM dotrze do Wronek

Redakcja/inf. pras. 02 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKM dotrze do Wronek

Pasażer

PKM dotrze do Wronek

Redakcja/inf. pras. 02 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5