Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler zaprezentował pierwszego Flirta dla USA

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-10-2017
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Stadler i Zarząd Transportu Miejskiego Fort Worth Transportation Authority (FWTA) stanu Texas wspólnie zaprezentowali na targach APTA Expo 2017 pierwszy w USA pojazd Flirt, który będzie eksploatowany na podmiejskiej linii kolejowej TEXRail. Kontrakt na dostawę ośmiu pociągów został podpisany w czerwcu 2015 roku. Spalinowe zespoły trakcyjne wkrótce zostaną oddane do obsługi linii kolejowej pomiędzy Fort Worth a portem lotniczym Dallas.

Na całym świecie spółka oddała do użytku ponad 1400 modułowych zespołów trakcyjnych typu Flirt. Stadler nie kryje zadowolenia z faktu, że pierwszych osiem pociągów z tej rodzinyzostanie wprowadzonych do eksploatacji w Stanach Zjednoczonych. Razem z FWTA zaprezentował pierwszy pojazd wyprodukowany na potrzeby TEXRail podczas targów APTA EXPO 2017. Amerykański Flirt z położonym centralnie modułem zasilania, spełnia wymagania stawiane zarówno przez amerykańską Federalną Administrację Kolejową, jak i zapisy klauzuli „Buy America”. Pociągi Flirt dla FWTA zostały zbudowane w zakładzie w Salt Lake City w stanie Utah.

- Bardzo się cieszymy, że wprowadziliśmy te nowoczesne, komfortowe pojazdy na trasy łączące Fort Worth i Dallas. Nadzorowaliśmy wszystkie etapy produkcji i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów - mówi Paul Ballard, prezes i dyrektor generalny FWTA.

- Jesteśmy dumni, że mogliśmy wspólnie z naszym klientem po raz pierwszy zaprezentować nasz bestseller także w Stanach Zjednoczonych. Jesteśmy przekonani, że produkowane w USA pociągi FLIRT zdobędą sympatię pasażerów podróżujących po Teksasie i zapewnią mieszkańcom Fort Worth i jego okolic nowy komfort podróży - podkreśla Peter Spuhler, prezes i właściciel firmy Stadler.

Osiem komfortowych składów Flirt spełnia rygorystyczne wymogi amerykańskiej ustawy dot. osób niepełnosprawnych. Szerokie drzwi wejściowe i przestronny pokład pojazdu ułatwiają sprawną wymianę pasażerów. Każdy pociąg dysponuje 224 miejscami siedzącymi, posiada stoliki i porty USB, a także został wyposażony w przestronną toaletę. Ergonomiczna kabina maszynisty oraz inteligentne rozmieszczenie paneli sterowania zapewniają personelowi pociągu komfortową pracę. Pojazdy o długości 81,1 metra będą osiągały prędkość 130 km/h. Są wyposażone w dwa silniki Diesla o mocy 520 kW wyprodukowane przez firmę Deutz. Wszystkie pociągi, zgodnie z harmonogramem kontraktu, zostaną dostarczone przewoźnikowi w grudniu 2018 roku.

Stadler zwiększa swój zasięg aż po Dolinę Krzemową

Pojazdy Flirt dla TEXRail dołączą do floty pociągów Stadlera eksploatowanej w Stanach Zjednoczonych. Inne zamówienie realizowane obecnie przez spółkę w USA obejmuje dostawę 16 sześcioczłonowych, piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zostaną one wyprodukowane na potrzeby kalifornijskiego operatora kolejowego Caltrain. Kontrakt, podpisany w sierpniu 2016 roku w San Mateo w stanie Kalifornia, uwzględnia możliwość zamówienia kolejnych 96 piętrowych zespołów trakcyjnych, a jego pierwotna wartość wynosi 551 milionów dolarów. Te nowoczesne zespoły trakcyjne, charakteryzujące się najlepszymi osiągami zostały skonstruowane w sposób umożliwiający podróż na miejscach siedzących jak największej liczbie pasażerów. Będą kursować między położonymi w Dolinie Krzemowej miastami San Francisco i San Jose. Pierwszy pojazd zostanie dostarczony do Stanów Zjednoczonych w sierpniu 2019 roku i wejdzie do eksploatacji w 2020 po otrzymaniu homologacji.

W 2002 roku Stadler otrzymał pierwsze amerykańskie zamówienie na dostawę 20 przegubowych zespołów trakcyjnych (GTW). Pojazdy zostały wyprodukowane na potrzeby sieci kolejowej River Line obsługiwanej przez New Jersey Transit. Kolejne zamówienie, które Stadler otrzymał od zarządu transportu miejskiego Capital Metropolitan Transportation Authority (CMTA) w Austin w stanie Teksas, dotyczyło produkcji 6 przegubowych zespołów trakcyjnych napędzanych silnikami spalinowymi. Pociągi kursują między centrum Austin, a położoną w Teksasie miejscowością Leander. Składy zostały dostarczone wiosną 2008 roku. W 2015 roku złożono zamówienie uzupełniające na 4 dodatkowe pociągi. Stadler otrzymał także zamówienie od zarządu transportu miejskiego Denton County Transportation Authority (DCTA) na zaprojektowanie i wyprodukowanie 11 zespołów trakcyjnych GTW o napędzie spalinowym. Od 2012 roku te niskopodłogowe pociągi obsługują trasy w hrabstwie Denton w stanie Texas. W kwietniu 2014 roku działająca w San Francisco sieć szybkiego transportu miejskiego Bay Area Rapid Transit (BART) zleciła Stadlerowi dostawę 8 przegubowych spalinowych zespołów trakcyjnych, których zadaniem będzie obsługa połączenia między stacją Pittsburg/Bay Point, a miastem Antioch. Połączenie ma zostać oddane do użytku jeszcze w 2017 roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5