NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Stadler z największym zamówieniem dla Wielkiej Brytanii

| Martyn Janduła 05.10.2016 35

Stadler z największym zamówieniem dla Wielkiej Brytanii
Stadler z największym zamówieniem dla Wielkiej Brytanii mat. Stadler
Stadler z największym zamówieniem dla Wielkiej Brytanii
Stadler z największym zamówieniem dla Wielkiej Brytanii
Stadler z największym zamówieniem dla Wielkiej Brytanii
Producent taboru kolejowego Stadler sfinalizował wreszcie największy kontrakt dla Wielkiej Brytanii. Mowa tutaj o zamówieniu prawie na 400 wagonów i 58 pociągów dla Abellio East Anglia. Wartość tego przedsięwzięcia to ponad 600 mln funtów, czyli ok. 3 mld zł.
Stadler otrzymał największe zamówienie z Wielkiej Brytanii. Umowę finalizującą kontrakt podpisano we wtorek, a jej wartość to aż 610 mln funtów, czyli ok. 3 mld zł. W ramach umowy Stadler dostarczy w sumie 378 wagonów oraz 20 elektrycznych i 38 dwutrakcyjnych Flirtów dla Abellio East Anglia.

Część dużego projektu

Jak podkreśla producent, to zamówienie jest niezwykle ważnym krokiem w rozwoju firmy, gdyż jest to największa umowa dotycząca taboru, jaką otrzymał Stadler na rynku brytyjskim. Dostawa jest częścią największego w historii programu kupna nowych pociągów, która odbywa się teraz w Wielkiej Brytanii. Abellio East Anglia zainwestuje 1,54 mld funtów na zakup łącznie 1043 nowych wagonów. Projekt jest finansowany przez Rock Rail.

W składzie 58 pociągów, które dostarczy Stadler, 20 z nich – do obsługi linii dalekobieżnych InterCity pomiędzy Londynem i Norvich – będzie się składało z 12 podzespołów trakcyjnych. Natomiast 38 składów, na linie regionalne, będą to dwutrakcyjne jednostki składające się z 3 (14 sztuk) lub 4 członów (24 sztuki).

Pociągi mają dostarczyć wyższy komfort podróży pasażerom. Wyposażone zostaną w klimatyzację, układ siedzeń 2+2, wi-fi, gniazdka elektryczne w całym składzie i systemy informacji pasażerskiej z informacją w czasie rzeczywistym. Łatwiejszy dostęp do pociągu ma zapewnić niska podłoga.

Stadler umacnia pozycję

– Nasze ambitne plany koncentrują się na największym w historii prywatnym finansowaniu taboru w ramach modernizacji kolei w regionie, aby dać mieszkańcom Wielkiej Brytanii pociągi wysokiej jakości – ocenia kontrakt Dominic Booth, dyrektor Abellio UK. Pasażerowie mają odczuć zmiany – zwłaszcza w porannym szczycie w Londynie – w liczbie połączeń, szybkości przejazdów, a przede wszystkim w komforcie, który zapewnią pojemniejsze składy, w których znajdzie się aż o 55% więcej siedzeń.

Abellio to brytyjski przewoźnik kolejowy działający pod marką Greater Anglia. Należy on do przedsiębiorstwa Abellio, które z kolei jest własnością kolei holenderskich. Spółka obsługuje połączenia pasażerskie na terenie regionu East of England oraz Wielkiego Londynu. Przedsiębiorstwo rozpoczęło działalność w lutym 2012 roku i zastąpiło dotychczasowego przewoźnika – National Express East Anglia.

Umowa z Abellio jest dla Stadlera ważnym krokiem do umocnienia swojej pozycji na angielskim rynku. Firma do tej pory zdobyła już wcześniej zamówienia na dostawę lokomotyw, tramwajów, pociągów, tramwajów i pociągów metra w Wielkiej Brytanii, jednak nigdy tak dużego jak teraz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielka Brytania (47)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielka Brytania (47)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS