NUMER 05/2017
NUMER 05/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a środowisko
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolska: Stadler wygrywa w KIO

| Martyn Janduła 30.01.2017 77

Wielkopolska: Stadler wygrywa w KIO
Fot. Sämi,CC BY 2.5
Z końcem roku 2016 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego rozpisał przetarg na zakup 10 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Postępowanie przetargowe ma potrwać do początku lutego, tymczasem do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła skarga Stadlera, który neguje niektóre postanowienia istotnych warunków zamówienia. Magdalena Grabarczyk, rzeczniczka prasowa KIO, potwierdziła, że uwzględniono zarzuty producenta względem zamawiającego.
Przedmiotem rozpisanego pod koniec 2016 roku zamówienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego jest zakup fabrycznie nowych 10 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zastrzeżenia co do zapisów specyfikacji zamówienia ma Stadler Polska, który złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej.

Firma zarzuciła zamawiającemu m.in. naruszenie ustawy o prawie zamówień publicznych. Jako powód podała, że opisanie przedmiotu zamówienia jest niejednoznaczne i niewyczerpujące wskutek braku podania minimalnego i akceptowalnego poziomu dźwięku pracy urządzeń, który ma zostać uzyskany poprzez zastosowanie dodatkowego wygłuszenia czy określenie konkretnej długości elektrycznego zespołu trakcyjnego pomiędzy sprzęgami końcowymi, która nie może wynosić nie więcej niż 92 metry. Wiązałoby się to z mniejszą liczbą miejsc siedzących, co jest także punktowanym parametrem przez zamawiającego. Więcej na temat zarzutów Stadlera odnośnie do zamówienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego pisaliśmy tutaj.

Jak poinformowała Magdalena Grabarczyk, rzeczniczka prasowa KIO, Izba uwzględniła odwołanie Stadlera. – KIO nakazała zamawiającemu dokonanie zmiany treści ogłoszenia o zamówienie oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez określenie parametru długości elektrycznego zespołu trakcyjnego pomiędzy sprzęgami końcowymi w sposób dopuszczający możliwość realizacji zamówienia także przy udziale pojazdów o długości 98,5 m – mówi rzeczniczka.

Stadler uzasadniał, że ograniczenie długości pojazdu do 92 m, tak jak jest to w zapisach zamówienia, byłoby uzasadnione potrzebami eksploatacyjnymi, w przypadku przekroczenia maksymalnej dostępnej długości peronów. Jednak najkrótsze perony na sieci PKP PLK posiadają długość 200 m, wobec tego obsłużyć mogą nawet 2 pojazdy w trakcji wielokrotnej nawet o długości 100 m każdy. Jak wskazuje Stadler, przy tej długości peronów nie występuje problem dokładności hamowania, bowiem pojazdy dłuższe niż 92 m także mogą być bezpiecznie wyhamowane, tak aby wszystkie drzwi znalazły się w obrębie peronu.

Izba przychyliła się do tłumaczenia producenta pociągów. Uznała, że wyłączenie możliwości zaoferowania pojazdów o wskazanej przez zamawiającego długości narusza zasady prowadzenia postępowania przetargowego. – Zamawiający nie wykazał w toku rozprawy, że jego uzasadnione potrzeby nakazują ograniczenie długości pojazdów – podkreśla Grabarczyk. – Twierdzenie, że ograniczenie długości wynika z długości peronów np. na dworcu Poznań Główny zostało uznane za niewiarygodne w świetle wyjaśnień udzielonych wykonawcom – dopuszczających łączenie wagonów do długości 200 m – oraz przyjęcia jako kryterium oceny ofert liczby miejsc siedzących – dodaje.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolska (10)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolska (10)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2017
NUMER 05/2017
W bieżącym numerze wiele miejsca poświęcamy sprawom taborowym i nie tylko. W raporcie zebraliśmy materiały związane z ochroną środowiska, w tym dotyczące coraz powszechniejszej na kolei budowy ekranów akustycznych oraz często budzących oburzenie mieszkańców wycinek drzew wzdłuż linii kolejowych. Ponadto w tym wydaniu rozmowy z L. Zobniowem (Anwil), A. Padzińskim (PKS Polonus), J. Oniszczukiem (PKP Intercity) oraz A. Bręczewskim (Modertrans). Podsumowujemy też trudny rok spółek giełdowych i relacjonujemy start kolei miejskiej we Wrocławiu. Analizujemy też to, jak „centralne” obiekty zdominowały infrastrukturę oraz jakie skutki przyniosło rozporządzenie „przejazdowe”.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS