Partnerzy serwisu:
Pasażer

Sprzeczne komunikaty stacyjne, pociąg pojechał bez pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Sprzeczne komunikaty stacyjne, pociąg pojechał bez pasażerów
fot. DLDworzec Kraków Płaszów.
13 stycznia okazał się pechowy dla blisko 50 pasażerów pociągu Przewozów Regionalnych z Krakowa do Zakopanego. W wyniku błędnych komunikatów stacyjnych, pociąg odjechał z peronu 3, nie zabierając oczekujących na peronie 1.

13 stycznia 2017 r. ze stacji Kraków Płaszów miał odjechać pociąg Przewozów Regionalnych do Zakopanego. W wyniku prac związanych z budową łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, wszystkie pociągi jadące na południe od Krakowa, rozpoczynają i kończą bieg w Krakowie Płaszowie. Chodzi m.in. o połączenia do Bielska-Białej, Wadowic, Żywca czy Zakopanego. W piątek 13 stycznia na stacji Kraków Płaszów na wyświetlaczach peronowych i przez megafon zostały podane nieprawidłowe informacje dotyczące odjazdu pociągu do Zakopanego.

Pociąg Regio do Zakopanego odjechał z peronu trzeciego, nie zabierając pasażerów, którzy – zgodnie z informacją na wyświetlaczu dworcowym – oczekiwali na odjazd na peronie 1. Skutkiem nieprawidłowych komunikatów był odjazd pociągu bez około 50 osób, które oczekiwały na skład na peronie 1. Tablica odjazdów i przyjazdów znajduje się w poczekalni dworca Kraków Płaszów. Na peronach nie ma monitorów odjazdy/przyjazdy ani pragotronów.

Pojechali autobusem

Pasażerowie, którzy nie odjechali swoim pociągiem, udali się do kasy biletowej PKP Intercity i poinformowali o zaistniałej sytuacji. Obsługa przekazała informację o zdarzeniu do Przewozów Regionalnych w Krakowie.

– Podjęliśmy natychmiastową decyzję o zamówieniu komunikacji zastępczej dla pozostawionej grupy podróżnych z Krakowa Płaszowa do Zakopanego – poinformował Adam Parzniewski z Przewozów Regionalnych Oddziału Małopolskiego, dodając, że przewoźnik podjął działania w celu zwrotu poniesionych kosztów od PKP Polskich Linii Kolejowych. – Refaktura za komunikację zastępczą zostanie wysłana do PKP PLK – dodaje Adam Parzniewski.

Skomplikowana ścieżka informacji

– Coraz pełniejsza informacja pasażerska ma pomagać wszystkim podróżnym. Wizualna ma uzupełniać głosową i odwrotnie, ale również każda z nich ma być precyzyjna. Tego oczekujemy od wykonawcy. W związku z opisaną sytuacją wykonawca usługi został obciążony karą za niewłaściwe przygotowanie komunikatu. Ponadto zlecono częstsze sprawdzanie jakości usługi, ze szczególnym naciskiem na wykluczenie problemu rozbieżności informacji wizualnej i głosowej – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Wykonawcą usługi, o którym wspomina rzecznik prasowy PKP PLK, jest spółka PKP Utrzymanie. Ten podmiot m.in. przygotowuje i przekazuje informacje wizualne oraz głosowe na dużych stacjach w Polsce. PKP Utrzymanie powstało w kwietniu 2014 roku w wyniku wydzielenia ze Spółki TK Telekom zorganizowanej części przedsiębiorstwa, zajmującej się utrzymaniem w sprawności urządzeń telekomunikacyjnych, służących do bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów.

Wyświetlacz wewnątrz dworca, podobnie jak budynek, są własnością PKP SA, a za infrastrukturę na peronach odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. Struktura własnościowa poszczególnych elementów infrastruktury ma jednak drugorzędne znaczenie. Niezależnie od właściciela (np. tablicy odjazdów/przyjazdów), czy podmiotu, któremu zlecono obsługę informacji pasażerskiej na stacji, to zarządca infrastruktury jest - względem pasażerów i przewoźników - odpowiedzialny za prawidłowe komunikaty. W związku z tym jakiekolwiek reklamacje odbiera i rozpatruje spółka PKP PLK.  

– Bez względu na techniczne uwarunkowania i lokalizację wyświetlaczy, współpracujemy, by komunikaty sprawnie i na bieżąco docierały do wszystkich pasażerów. Uwagi na temat jakości przekazywanych informacji są podstawą do ew. korekty i doskonalenia przekazu – mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5