Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe złożyło jedyną ofertę w przetargu PKP SKM na wykonanie robót podbicia stabilizacyjnego toru.
PKP Szybka Kolej Miejska rozstrzygnęła przetarg na wykonanie robót podbicia stabilizacyjnego wysokowydajną podbijarką torową torów głównych zasadniczych linii kolejowej nr 250 Gdańsk Główny – Rumia. Jedynym chętnym wykonawcą była spółka Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z grupy PKP PLK. Jej oferta, warta 312,7 tys. złotych brutto została zaakceptowana.
Jak wyjaśnia "RK" rzecznik SKM Tomasz Złotoś, mechaniczne podbijanie stabilizacyjne torów maszynami wysokowydajnymi jest działaniem w ramach bieżącego utrzymania torów, wykonywanym cyklicznie – corocznie. Ma na celu usunięcie nieprawidłowości stwierdzonych podczas objazdu drezyny pomiarowej jak też pomiarów bezpośrednich, poprzez regulację położenia geometrycznego toru w płaszczyźnie pionowej i poziomej.
Zakres zamówienia to ok. 11 km toru, a termin realizacji do połowy października. – Prace będą wykonywane w ramach przydzielonych zamknięć torowych, bez wpływu na regularność ruchu pociągów – zapewnia rzecznik.
Warto przypomnieć, że w styczniu Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe
podpisało z Plasser & Theurer umowę na zakup nowoczesnej podbijarki z funkcją stabilizacji (DGS).