Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Sosnowiec Jęzor – poligon innowacyjności (1)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Sosnowiec Jęzor – poligon innowacyjności (1)
Samoregulujące zamknięcia klamrowe i stabilizatory położenia iglic to najnowsze rozwiązania Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”. Poligonem na którym potwierdzana jest ich wysoka przydatność i konkurencyjność jest stacja Sosnowiec Jęzor.

Nowe rozwiązania konstrukcyjne KZN „Bieżanów” zabudowane w tej lokalizacji, stanowią kolejny, istotny krok w rozwoju technologii rozjazdowych połączony z przełamywaniem branżowych monopoli. Urządzenia zamontowane zostały w rozjazdach kolejowych w torach zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i są przedmiotem prób oraz badań eksploatacyjnych prowadzonych przez Instytut Kolejnictwa w Warszawie w ramach procedury dopuszczania do stosowania na liniach kolejowych SMS-PW-17. Ww. Konstrukcje KZN podlegają ochronie patentowej Urzędu Patentowego RP.

 

Gwarancja zamknięcia

Zabudowane w torowisku kolejowym w Sosnowcu samoregulujące zamknięcie klamrowe (typ SZK) jest przeznaczone do zwrotnic i krzyżownic z ruchomym dziobem rozjazdów kolejowych zarówno nowych, jak i już eksploatowanych w torach. Konstrukcja jest niewrażliwa na podłużne przemieszczenia iglic względem opornic w zakresie ±35 mm.

Zamknięcie KZN może być stosowane w rozjazdach kolejowych przystosowanych do ruchu pociągów z prędkością do 200 km/h, wykonanych z szyn typu 60E1, 49E1, zarówno w układzie toków szynowych bez pochylenia, jak i z pochyleniem np. 1:40. Sprawdza się zarówno w rozjazdach normalnotorowych jak i  tych o prześwicie 1520/1524 mm. Urządzenie jest  przystosowane zarówno do rozwiązań jednonapędowych, jak i wielonapędowych, także tych wyposażonych w mechaniczne sprzężenie zamknięć nastawczych.

Zasada działania zamknięcia klamrowego jest zbliżona do klasycznego zamknięcia suwakowego. Jedyną istotną różnicą jest to, że przymocowane do iglic ramki mają możliwość podłużnego przemieszczania się wraz z iglicami w stosunku do klamer, które utrzymują swą pozycję w określonej odległości od drążka suwakowego dzięki uchwytom dystansowym (obejmy drążka). Drążek suwakowy, połączony  z napędem lub sprzężeniem, może się przemieszczać we wnękach opórek zamka wraz z klamrami w czasie przestawiania iglic, utrzymując jedną z iglic w pozycji odlegania od opornicy, jednocześnie drugą iglicę utrzymując i blokując w pozycji dolegania do drugiej opornicy.

Naprzeciw oczekiwaniom branży

Co szalenie istotne zamknięcie bez problemów współpracuje z typowymi opórkami zamka oraz drążkami suwakowymi. Nie zmienia ono także  obowiązujących zasad i sposobu ogrzewania zamknięcia nastawczego, opornic, stalowych osłon i podrozjazdnic zespolonych w rozjazdach, czy sposobu prowadzenia prętów nastawczych i kontrolnych związanych z danym rodzajem napędu. Dodatkowo nie zmienia obowiązujących, ujętych w dokumentacji rozjazdowej wymiarów i tolerancji dla: otwarcia iglic, drogi drążka suwakowego, drogi oporowej przy każdym z zamknięć.

- Wszechstronność, możliwość powszechnego stosowania to podstawowe atuty tego rozwiązania. Stąd, choć jesteśmy dopiero w fazie testowej eksploatacji, wcale nie dziwi mnie istotne zainteresowanie branży naszym rozwiązaniem – mówi Jacek Paś, członek zarządu- dyrektor rozwoju i handlu KZN „Bieżanów”. – Co ważne wyprodukowane przez nas samoregulujące zamknięcie klamrowe pozwoli przełamać quasi-monopolistyczny układ na rynku, co z pewnością wpłynie pozytywnie na stan branży nawierzchniowej – akcentuje Jacek Paś.

Urządzenia zamontowane zostały w rozjazdach kolejowych w torach zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i są przedmiotem prób oraz badań eksploatacyjnych prowadzonych przez Instytut Kolejnictwa w Warszawie w ramach procedury dopuszczania do stosowania na liniach kolejowych SMS-PW-17. Podlegają one ochronie patentowej Urzędu Patentowego RP.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Jedyne w swoim rodzaju! KZN-owe kalendarze charytatywne

Pasażer

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

inf. pras 03 października 2022

Zobacz również:

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Jedyne w swoim rodzaju! KZN-owe kalendarze charytatywne

Pasażer

Ewolucja technologii budowy infrastruktury tramwajowej

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

Innowacje

Grupa KZN Bieżanów z certyfikatem BVG Berlin

inf. pras 03 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5