NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

SOK SKM przejdzie na cyfrową łączność. Jest przetarg

| Jakub Madrjas 05.01.2017 41

SOK SKM przejdzie na cyfrową łączność. Jest przetarg
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście ogłosiła przetarg na dostawę, instalację i uruchomienie „Radiowego Systemu Cyfrowego” na linii kolejowej nr 250 (linia SKM Trójmiasto) oraz na Posterunku Rewizji Technicznej Wejherowo. Z systemu będzie korzystać Straż Ochrony Kolei SKM.
Jak tłumaczy rzecznik SKM Trójmiasto Marcin Głuszek, od początku istnienia SOK SKM korzysta z radiołączności na osobnym paśmie radiowym (a także z telefonii komórkowej). Obecnie system radiołączności Straży jest analogowy, co ogranicza możliwości komunikacji do korespondencji radiowej – głosowej (jeden nadaje – wszyscy słuchają).

Jak mnie sły....szszsz [trzask]... odbiór

– Z upływem lat rozwój technologii spowodował duże zagęszczenie różnych sygnałów radiowych wzdłuż linii 250. Do tego właściwości radiołączności analogowej powodują, iż prowadzona korespondencja jest dla wszystkich jednakowa, tylko jeden z wielu użytkowników sieci może nadawać jednocześnie, a wszystkie inne urządzenia "muszą słuchać" – każdy kolejny jednoczesny sygnał nadawany jest "w próżnię" – opisuje rzecznik.

Co gorsza, rozwój wszelkiego rodzaju infrastruktury wzdłuż linii spowodował, iż zmniejszył się skuteczny (słyszalny bez zakłóceń) zasięg pracy radiotelefonów. Same urządzenia zresztą też mają lata świetności za sobą – nie są już nawet produkowane. – Istnieją również miejsca w których sygnał, przestał być słyszalny dla naszych radiotelefonów. Mając na uwadze wiek urządzeń, należało już podjąć decyzję o rewitalizacji dotychczasowego systemu, lub budowy nowego, skuteczniejszego, dającego nowe możliwości – mówi Głuszek.

Będzie nowy system

Przewoźnik zdecydował się na to drugie rozwiązanie. – Chcemy niejako ożywić radiołączność SOK SKM, dać jej nowe możliwości. Opisane w przetargu właściwości nowego systemu, pozwolą na skuteczniejsze prowadzenie korespondencji – zapowiada rzecznik PKP SKM Trójmiasto.

Najistotniejsze możliwości nowego systemu mają objąć: możliwość prowadzenia korespondencji tylko z wybranym urządzeniem (oraz jak dotąd – ze wszystkimi), możliwość nadawania krótkich informacji tekstowych czy możliwość pozycjonowania na mapie użytkownika radiotelefonu. – Nowy system będzie miał wiele innych, dodatkowych możliwości, które w sumie umożliwią nowoczesne i skuteczniejsze kierowanie pracą podległych patroli – podsumowuje rzecznik.

Termin realizacji przedmiotu zamówienia jest krótki – wynosi 60 dni od daty podpisania umowy. Oferty należy składać do 13 stycznia. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS