NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Skróci się czas prac na Nadodrzance w okolicy Kostrzyna

| Martyn Janduła 20.04.2017 26

Skróci się czas prac na Nadodrzance w okolicy Kostrzyna
Namyślinfot. Kenraiz, CC BY-SA 3.0
PKP PLK prowadzą aktualnie kilka przetargów na modernizację odcinka linii 273, czyli Nadodrzanki. Tym razem chodzi o 20-kilometrowy odcinek linii na północny – zachód od Kostrzyna nad Odrą. Otwarto oferty, w których oferenci deklarują znaczne skrócenie czasu prac.
Od kilku lat trwają konsekwentne prace nad poprawą stanu infrastruktury kolejowej linii 273. To linia ważna głównie dla ruchu towarowego, choć kursują po niej również pociągi regionalne i dalekobieżne PKP Intercity.

Po obu torach z prędkością 120 km/h

Prowadzony właśnie przetarg dotyczy wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku Namyślin – Boleszkowice – Granica IZ w km 265,980-285,000. Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskania dla niej wymaganych opinii, uzgodnień itd., wykonanie robót budowlanych a także opracowanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej. Głównym celem prac jest podniesienie prędkości szlakowej w obu torach do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla pociągów towarowych oraz podniesienie dopuszczalnego nacisku osi na tor do 225 kN. Stanie się to możliwe dzięki wymianie i regulacji nawierzchni torowej (wraz z wymianą tłucznia). Odwodnienia na szlaku zostaną naprawione.

Zbudowane zostaną nowe perony o wysokości 760 mm na stacjach Namyślin, Boleszkowice, Mieszkowice i na przystanku Bielin. Na stacjach wymienione zostaną rozjazdy. Prace obejmą też systemy sterowania ruchem kolejowym m.in. w zakresie instalacji nowych sygnalizatorów świetlnych i wskaźników, instalacji systemów liczników osi, instalacji urządzeń shp, czy elektrycznych napędów zwrotnicowych.

Skrócenie czasu trwania inwestycji

PKP PLK oszacowała wartość robót na 83,76 mln zł brutto. Kryterium udzielenia zamówienia jest w 40% termin realizacji, a w 60% cena. W postępowaniu zgłosiło się siedmiu oferentów, których oferty zmieściły się w budżecie zamawiającego. Najtańszą ofertę złożyła krakowska firma Mota-Engil Central Europe, która wyceniła prace na 67,6 mln zł brutto. Dodatkowo firma zadeklarowała czas zakończenia etapu czwartego inwestycji do 27 czerwca 2018 roku. Jest to również najkrótszy zaproponowany w przetargu okres realizacji prac do wskazanego etapu. Do tego czasu ma nastąpić oddanie do eksploatacji odcinka linii od km 265,980 do km 274,841. Wykonawca musi wtedy zgłosić prace do odbioru końcowego. Następnie będzie miał 180 dni na pozostałe prace.

PKP PLK planowały, że realizacja prac projektowych rozpocznie wraz z końcem czerwca 2017 r., natomiast koniec prac budowlanych nastąpi w połowie maja 2019 roku. Mota-Engil Central Europe zaproponowało skrócenie tego czasu do 24 grudnia 2018 roku.

Drugą w kolejności ceny ofertę złożyło konsorcjum Colas Rail na kwotę 71,6 mln zł brutto i z czasem zakończenia etapu czwartego do 31 lipca 2018 r. (zakończenie inwestycji do 27 stycznia 2019 r.). Swoje oferty złożyli również ZUE – 77,5 mln zł i zaproponowanym czasem zakończenia etapu czwartego do 15 lipca 2018 roku (zakończenia inwestycji do 11 stycznia 2019 roku), konsorcjum Schweerbau i SBM – 74,2 mln zł i czasem 30 czerwca 2018 r. (zakończenie inwestycji do 27 grudnia 2018 r.), BUG Verkehrsbau – 73,8 mln zł i czasem do 6 października 2018 r. (zakończenie inwestycji do 4 kwietnia 2019 r.), konsorcjum Pozbud T&R, Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM oraz Alusta – 82,9 mln zł i czasem 15 sierpnia 2018 r. (zakończenie inwestycji do 14 lutego 2019 r.), PORR – 76,7 mln zł i czasem do 30 lipca 2018 r. (zakończenie inwestycji do 26 stycznia 2019 r.).

Projekt realizowany jest w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kostrzyn (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kostrzyn (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS