Trójmiejska SKM wybrała wykonawcę remontu przystanku Rumia Janowo. Kompleksowy remont zajmie 12 miesięcy.
Zgodnie z projektem wiata przystankowa i ławki zostaną wywiezione na składowisko śmieci. Zegary, głośniki, kosze, gabloty i tablice z nazwą mają zostać zdane do SKM. Na nowych peronach pojawią się podświetlane gabloty, 16 ławek stalowych z siedziskiem z drewna egzotycznego Jatoba, nowe oznakowanie, kasowniki, kosze oraz cztery wiaty o wymiarach 419x126x215cm. Na przystanku pojawią się także monitoring i zintegrowany system informacji. Remontowi zostanie poddana kładka, a na peron będzie można dostać się z pomocą wind.
Ponadto w ramach prac nawierzchnia torowa na wysokości przystanku o długości 0,85 km (tor 501) i 0,586 km (tor 502) zostanie poddana modernizacji. Będzie wykonane odwodnienie, a nasypy zostaną umocnione i odnowione. Prace obejmą również sieć trakcyjną. Pojawią się nowe konstrukcje bramkowe.
Lista zadań zawiera też usunięcie ponad 90 drzew, 744 m2 drzew o obwodzie pnia poniżej 25 lub 35 cm, a także ponad 450 m2 krzewów. Zabezpieczone zostanie 28 drzew i krzewów, 10 drzew oraz 514 m2 krzewów zostanie poddanych cięciom pielęgnacyjnym. Odtworzone skarpy zostaną pokryte humusem.
W tym tygodniu (5 grudnia) zawarto umowę z Przedsiębiorstwem Usługowo-Handlowym „Rajbud” na wykonanie przebudowy. Wartość umowy sięga ok. 8,2 mln zł. W związku z realizacją prac w przyszłym roku przewidziane są całodobowe wyłączenia torów.
SKM ponadto zapowiedziała dalsze modernizacje przystanków.
Plan zakłada przebudowę siedmiu ostatnich przystanków wzdłuż linii 250.