Zarząd Województwa Pomorskiego zatwierdził wyniki przetargu na obsługę linii PKM, linii SKM, a także linii kolejowej 202 na odcinku z Gdyni do Słupska, z odgałęzieniem do Ustki. SKM otrzymało kontrakt ważny do końca obowiązywania rozkładu jazdy 2015/2016.
Jak można się było spodziewać, na wszystkich wymienionych wyżej odcinkach linii, od rozkładu jazdy 2015/2016, lub już od września (tak jak w wypadku PKM), pojadą pociągi, którymi zarządzać będzie Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
Nowością będzie obsługa przez SKM 17-kilometrowego odcinka Słupsk – Ustka, gdzie do tej pory jeździły Przewozy Regionalne. To jednak niewielkie zadanie, sprowadzające się do jej obsługi w sezonie letnim dziewięcioma parami pociągów, a poza nim jedynie dwoma. Ze względów logistycznych Przewozy Regionalne wypożyczały już w poprzednich latach ezt od SKM Trójmiasto do obsługi tej trasy.
Pozostałe linie kolejowe w województwie pomorskim, które nie zostały objęte przetargiem, prawdopodobnie przekazane zostaną do obsługi Przewozom Regionalnym. W tej sprawie nie zapadły jednak jeszcze wiążące decyzje.
Szczegóły przetargu oraz linie, które przypadły przewoźnikowi opisaliśmy na portalu Monitor