Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargach na prace w trybie "projektuj i buduj" na liniach wywozowych z Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. W dwóch przetargach najniższą cenę zaoferowała Skanska.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły w czerwcu dwa przetargi na prace na liniach dedykowanych przewozom towarowym w zachodniej Małopolsce w trybie "projektuj i buduj". Pierwszy dotyczy odcinków linii nr 62 Tunel – Jaroszowiec Olkuski oraz Sławków – Bukowno a drugi – odcinka linii nr 156 Bukowno – Jaworzno Szczakowa. Więcej na temat zakresu prac w tych inwestycjach
pisaliśmy tutaj.
Chętnych do wykonania prac na linii 62 było aż dwunastu. Prawie wszyscy zaproponowali maksymalne wydłużenie gwarancji do 10 lat. Pod względem ceny najkorzystniejsza jest oferta firmy Skanska, warta 22 068 517,11 złotych brutto. Co warte podkreślenia, zakres cenowy ofert jest stosunkowo niewielki. Wszystkie zmieściły się w wartym 30,7 mln zł kosztorysie.
Prace na linii nr 156 chciało natomiast wykonać dziesięć podmiotów. Tu także najkorzystniej wypada Skanska z ofertą w wysokości 31 173 129,54 złotego brutto. Także i tu oferenci w większości przedstawili maksymalny, dziesięcioletni okres gwarancji. Szacunkowa wartość zamówienia to 46,7 mln zł brutto, więc oferta Skanska wypełnia kosztorys tylko w dwóch trzecich. Jeśli PKP PLK zaakceptuje oferty to firma pozyska dwa zamówienia za łącznie ponad 50 mln złotych w zbliżonej geograficznie lokalizacji.
Warto przypomnieć, że w kwietniu wyłoniono wykonawcę modernizacji innego odcinka linii nr 62 Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Sosnowiec Dańdówka. W przetargu wybrano ofertę konsorcjum ZUE i KZA Kraków, o czym
pisaliśmy tutaj.