Siemens zdobył kolejny kontrakt w Turcji. Niemiecki koncern będzie wykonawcą systemu ETCS poziomu pierwszego na modernizowanej 380-kilometrowej linii w Turcji.
Kontrakt obejmuje linię łączącą czarnomorski port Samsun z węzłem kolejowym Kalin w centralnej Anatolii – informuje Railwaygazette. Siemens dostarczy elektroniczne systemy rozjazdów Trackguard Westrace, napędy zwrotnic, systemy łączności a także wyposażenie lokalnego centrum sterowania na stacji Samsun.
Obecnie ruch kolejowy na tej linii jest wstrzymany z powodu prac modernizacyjnych, których celem jest podniesienie prędkości maksymalnej na tym odcinku z 70 do 120 km/h. Dzięki modernizacji czas jazdy z Samsun do Kalin skróci się z 9 do 5 godzin. Otwarcie linii dla ruchu ma nastąpić pod koniec przyszłego roku.
To nie jedyne duże zlecenie, jakie zdobył w ostatnich latach Siemens w Turcji. Niemiecka spółka dostarcza pociągi Velaro D dla kolei dużych prędkości w tym kraju, o czym piszemy na Rynku Kolejowym
tutaj. Turcja prowadzi duży program modernizacji swojej sieci kolejowej, która obecnie odgrywa niewielką rolę w transporcie w tym kraju. Oprócz budowy KDP modernizowane są też ważne szlaki towarowe, w tym połączenia do Iranu.
Turcja prowadzi również proces liberalizacji rynku kolejowego. W czerwcu wyodrębniono spółkę TCDD Tașımacılık, która zajmie się organizacją przewozów.
Rząd tego kraju spodziewa się, że w najbliższych miesiącach na tureckiej sieci kolejowej rozpoczną działalność pierwsi prywatni przewoźnicy towarowi.