Najpierw problem leżał w opóźnieniach na placu budowy stacji, a teraz władze miasta czekają na uruchomienie naborów na unijne dofinansowanie. Już po raz ósmy został przesunięty termin otwarcia ofert w przetargu na wyposażenie w infrastrukturę drogową tunelu pod stacją kolejową, który w stanie surowym wybudowali kolejarze w czasie trwającej modernizacji stacji Siedlce. Mieszkańcy najwcześniej pojadą tunelem dopiero w połowie 2018 roku.
Przetarg na prace budowlane w wybudowanym przez PKP PLK obiekcie został ogłoszony 1 września 2014 roku. Modernizowana w ramach budowy LCS Łuków stacja miała zostać oddana do użytku w połowie 2015 roku. Wtedy też kolej miała oficjalnie przekazać miastu tunel. Termin jego przekazania był już jednak kilkakrotnie przesuwany i wciąż nie do końca wiadomo, kiedy remont stacji się zakończy. Druga ważna sprawa to jednak kwestia unijnego dofinansowania, bez którego samorząd nie zrealizuje inwestycji.
– Decyzja o przesunięciu terminu otwarcia ofert w przetargu jest spowodowana brakiem umowy z zarządem województwa mazowieckiego na realizowanie tej inwestycji w ramach Regionalnych Instrumentów Terytorialnych – wyjaśnia rzecznik siedleckiego ratusza Dariusz Dybciak. – O RIT-ach mówi się już blisko dwa lata. Do tej pory nie mamy jednak podpisanej umowy, a samorząd województwa nie podjął ostatecznych decyzji. Aczkolwiek wniosek, który złożyliśmy, został merytorycznie oceniony bardzo wysoko – mówi rzecznik urzędu miasta.
Tunel, w ramach porozumienia zawartego przez siedlecki ratusz i PKP Polskie Linie Kolejowe, ma zostać wybudowany w stanie surowym przez kolejarzy. Miasto we własnym zakresie ma natomiast wyposażyć go w infrastrukturę drogową i zintegrować z istniejącym układem drogowym Siedlec.
– Miasto dysponuje pieniędzmi na wkład własny. Czekamy na uruchomienie procedur i podpisanie umowy, bo bez tego nie możemy podjąć konkretnych decyzji o wejściu na plac budowy. Mamy wszystkie pozwolenia – dodaje Dariusz Dybciak. Z ostatnich spotkań z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego wynika, że jest szansa na podpisanie umowy w sprawie dofinansowania tej i innych inwestycji w ramach Regionalnego Instrumentu Terytorialnego za nieco ponad dwa miesiące.
Miasto przygotowało się już do tej inwestycji. Ma już wszelkie niezbędne pozwolenia oraz zabezpieczony wkład własny. Nie jest jeszcze jednak ostatecznie rozwiązana sprawa przejęcia samego obiektu, ale działki pod trasy dojazdowe do tunelu są już własnością samorządu. Przy okazji ratuszowi udało się pozyskać teren na budowę trzeciego etapu miejskiej obwodnicy (w śladzie dawnej linii kolejowej Siedlce – Sokołów Podlaski), a teraz trwają jeszcze rozmowy ws. przejęcia działek uwolnionych po rozbiórce torów wzdłuż ul. Kolejowej - niedaleko planowanego tunelu. Tam miasto planuje wybudować zajezdnię dla autobusów oraz parkingi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.