Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Są wyniki śledztwa w sprawie wykolejenia francuskiego składu TGV

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Są wyniki śledztwa w sprawie wykolejenia francuskiego składu TGV
Fot. youtube.com / eisenbahn.tv
O ponad 90 km/h była przekroczona dopuszczalna prędkość testowego pociągu TGV, który w listopadzie minionego roku wykoleił się na linii Paryż – Strasburg – to najważniejszy wniosek wskazujący na przyczynę katastrofy kolejowej, do której doszło we Francji w listopadzie 2015 roku. Potwierdziły się zatem wcześniejsze ustalenia w sprawie wypadku. W tej pierwszej w historii śmiertelnej katastrofie pociągów TGV na terenie kraju zginęło 11 osób.

Najnowsze ustalenia wynikające ze śledztwa potwierdzają analizy przeprowadzone bezpośrednio po katastrofie. Przez prawie trzy miesiące pracowała specjalna komisja badająca przyczyny wypadku (BEA-TT). Potwierdziła ona przyjętą wcześniej tezę, że znaczące przekroczenie dopuszczalnej prędkości mogło być tak naprawdę jedyną przyczyną wykolejenia. Już w pierwszych dniach po katastrofie kontrole trasy nie wykazały usterek sieci kolejowej.

Śledczy ustalili, że w chwili wchodzenia w łuk, pociąg jechał z prędkością 265 km/h, podczas gdy dopuszczalna prędkość na tym odcinku wynosiła 176 km/h. Chwilę potem prędkość spadła do 243 km/h i z taką właśnie prędkością pociąg wykoleił się, a następnie wpadł do kanału znajdującego się tuż pod mostem będącym częścią trasy. W toku śledztwa nie udało się ustalić, dlaczego maszynista nie rozpoczął hamowania kilkanaście sekund wcześniej.

Na pokładzie pociągu znajdowali się głównie pracownicy techniczni (a także ich dzieci, które nie powinny były znaleźć się w pociągu). Pracownicy SNCF testowali nową linię dużych prędkości, która w tym roku miała zostać oddana do eksploatacji.

Do wypadku doszło 14 listopada 2015 roku na linii kolejowej Paryż – Strasburg, w rejonie kanału Marna – Ren. Linia miała zostać uruchomiona w kwietniu tego roku, jedna wypadek opóźni przekazanie jej do eksploatacji. Od czasu uruchomienia połączeń TGV na terenie Francji było co prawda kilka wypadków na trasach szybkich pociągów, jednak listopadowa katastrofa była pierwszą, w której były ofiary śmiertelne.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5