NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Ruszyła modernizacja peronów dworca Gdańsk Główny

| inf. prasowa 13.09.2017 78

Ruszyła modernizacja peronów dworca Gdańsk Główny
Fot. PKP PLK
Przebudowa peronu, demontaż torów, sieci trakcyjnej, wiaty – ruszyły prace na stacji Gdańsk Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe za 62 mln zł kompleksowo zmodernizują perony oraz przejścia podziemne. Będą windy i schody ruchome. Stacja będzie przyjazna dla wszystkich podróżujących - zapewnia PLK.
4 września PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły przebudowę stacji Gdańsk Główny. Obecnie prowadzona jest rozbiórka peronu nr 2 (od strony wiaduktu Błędnik) oraz przylegającego toru i sieci trakcyjnej. Demontowana jest konstrukcja wiaty. Wykonawca przygotowuje prace w przejściu podziemnym łączącym budynek dworca z peronami.

W grudniu, równolegle z kontynuacją rozbiórki peronu, będzie powstawała już jego nowa, wyższa, wygodniejsza w obsłudze pasażerów konstrukcja. Wiosną, podczas szczególnie intensywnych prac, obiekt będzie wyłączony z eksploatacji, a podróżni skorzystają z sąsiedniego peronu nr 1. Wiata, po renowacji, zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków pozostanie na stacji. W czerwcu 2018 r. rozpoczną się roboty na peronie nr 1.

Nowe perony będą wyższe, wyposażone w odrestaurowane wiaty, oświetlenie i antypoślizgową nawierzchnię. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. Standard obsługi i dostęp na perony z przejścia podziemnego istotnie poprawią 4 windy i schody ruchome.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny.” Łączny koszt modernizacji stacji Gdańsk Główny wynosi 62 mln zł. Do stycznia 2020 roku, kompleksowo przebudowane zostaną dwa perony, układ torowy, sieć trakcyjna i dwa przejścia podziemne.

Więcej na temat przetargu pisaliśmy tutaj. Natomiast o zakresie prac można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (417)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (417)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS