Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Rozwiązanie konkursu wiedzy o parowozach!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Rozwiązanie konkursu wiedzy o parowozach!
Niezwykle trudny okazał się konkurs wiedzy o parowozach ogłoszony przez „Rynek Kolejowy” i PKP Cargo z okazji XX Parady Parowozów w Wolsztynie. Nikomu nie udało się udzielić poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania.

W związku z tym trzy zestawy filmów ufundowane przez PKP Cargo trafią do trzech osób, które odpowiedziały prawidłowo na największą liczbę pytań. A są to: Pan Marek Sterniczuk, Pan Jakub Czarny oraz Pani Katarzyna Suwała. Zwycięzcom gratulujemy! Wkrótce się z nimi skontaktujemy.

Poniżej publikujemy pytania konkursowe wraz z poprawnymi odpowiedziami:

A. Co oznacza litera "K" w opisie parowozu typu tendrzak np. OKl27 czy TKt48??
a. Krótki
b. Kusy
c. Kompaktowy

Poprawne b. Kusy - nazwa jeszcze z okresu międzywojennego.

B. Anglosaskie określenie układu osi o nazwie "Pacific" to układ:
a. 1-2-3
b. 1-3-2
c. 2-3-1

Poprawne c. 2-3-1 - taki układ ma np. Pm36, czyli piękna Helena - 2 toczne, 3 napędne, 1 toczna. W Polsce taki układ osi oznaczony jest literą "m" stąd Pm36 (P - pośpieszny, m układ osi 2-3-1 i 36 rok ztwierdzenia konstrukcji)

C. Ile serii parowozów produkcji amerykańskiej i brytyjskiej było eksploatowanych na PKP po 2 wojnie światowej??
a. 4
b. 5
c. 6

Poprawne b. 5 serii: Tr20, Tr201, Tr202. Tr203, Ty246.

D. Wymień serie parowozów, które używane były przed i po II wojnie światowej w polskich pociągach pancernych.

Odpowiedź: Ti4, OKl27, Tw1

E. Największa liczba cylindrów w układzie napędowym parowozów eksploatowanych w Polsce to
a. 2
b. 4
c. 6

Poprawne b. 4 cylindry parowozy tzw. sprzężone, 2 cylindry wysokoprężne i 2 niskoprężne - praktycznie po II WŚ nieeksploatowane na PKP. Wtedy przede wszystkim 2 cylindrowe i tylko kilka serii 3 cylindrowych.

F. Dla jakiego kraju azjatyckiego pierwotnie zostały zbudowane w Niemczech parowozy o polskim oznaczeniu serii Tr7 eksploatowane w naszym kraju po II wojnie światowej
a. Mandżukuo
b. Indii
c. Nepalu

Poprawne a. Mandżukuo seria Tr7. 4 egzemplarze zbudowana w czasie II WŚ w Niemczech dla księstwa Mandżukuo - marionetkowego państwa w obrębie Chin - nigdy nie dostarczone do pierwotnego klienta.

G. Jakiego paliwa po II WŚ NIESTOSOWANO w Polsce do opalania parowozów
a. mazutu
b. ropy naftowej
c. węgla brunatnego

Poprawne c. Węgiel brunatny - w latach 60-tych ponad 100 parowozów przystosowano do opalania mazutem a 9 sztuk opalano ropą naftową. Na węgiel brunatny jeździły niektóre parowozy w Niemczech (NRD). To pytanie sprawiło uczestnikom konkursu najwięcej trundości.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5